Zwracają pieniądze za wadliwy silnik. Jakie warunki trzeba spełnić?
Stellantis przyznaje się do błędu, wychodząc frontem do użytkowników aut z silnikami PureTech. Koncern proponuje finansowe rekompensaty dla tych, którzy musieli ponieść dodatkowe koszty w związku z wadami silnika.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Firma przeznaczyła nowe środki na rozszerzenie programu rekompensat zapoczątkowanego w marcu 2024 roku i uruchomiła internetową platformę do obsługi roszczeń, pod adresem www.stellantis-support.com.
Służy ona do zgłaszania i rozpatrywania wniosków klientów, którzy ponieśli koszty napraw silników PureTech 1.0 i 1.2 poprzedniej generacji z powodu nadmiernego zużycia oleju i/lub przedwczesnego zużycia paska rozrządu.
Dodatkowa pula rekompensat obejmuje wydatki poniesione pomiędzy styczniem 2022 roku a grudniem 2024 roku. Warunkiem uwzględnienia roszczenia jest spełnienie określonych wymogów dotyczących przeglądów i diagnostyki zalecanych przez marki Citroën, DS Automobiles, Opel/Vauxhall i Peugeot. Oznacza to przede wszystkim serwisowanie zgodnie z zaleceniami producenta.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ponadto naprawy, o których mowa, powinny były być wykonane w autoryzowanym serwisie, a osobą uprawnioną do złożenia wniosku jest wyłącznie prawny właściciel pojazdu.
Producent twierdzi, że obecna generacja benzynowych silników 1.2 jest gruntownie zmodyfikowana i wolna od wad, a dowód na to stanowi 10-letnia gwarancja obwarowana przebiegiem do 175 tys. km dla regularnie serwisowanych jednostek.