Felerny francuski silnik. Jest decyzja, co dostaną kierowcy

Polski przedstawiciel koncernu Stellantis przekazał informację, że producent wydłużył gwarancję na silnik 1.2 PureTech do 10 lat. Warunek, jaki musi zostać spełniony, to regularny serwis samochodu zgodnie z zaleceniami producenta.

Silnik 1.2 PureTech turbo
Silnik 1.2 PureTech turbo
Źródło zdjęć: © Licencjodawca | Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński

02.04.2024 | aktual.: 02.04.2024 11:27

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Polski importer samochodów marek należących do koncernu Stellantis przekazał informację na temat wydłużonej gwarancji na silnik 1.2 PureTech:

"W związku ze zgłoszonymi przypadkami nadmiernego zużycia oleju lub braku ciśnienia oleju (związanymi z przedwczesnym zużyciem paska rozrządu) Stellantis oferuje wyjątkową ochronę obowiązującą przez okres 10 lat / 175 000 km klientom, którzy przestrzegali między innymi planu przeglądów okresowych, wyznaczonych przez producenta. Klienci zainteresowani skorzystaniem z wydłużonej ochrony proszeni są o kontakt z autoryzowaną siecią serwisową w celu zapoznania się z warunkami wydłużonej ochrony".

Oznacza to, że na wydłużoną gwarancję mogą liczyć klienci, którzy regularnie serwisowali swój samochód w ASO lub poza ASO, zgodnie z planem serwisowym producenta. Jak informuje Stellantis, dla potwierdzenia powyższego wystarczą wpisy lub faktury z trzech poprzednich przeglądów.

Aby skorzystać z gwarancji, należy skontaktować się z siecią serwisową. Gwarancja obejmuje długi okres i dotyczy silnika, natomiast limit przebiegu to 175 tys. km. Zależnie od tego, co pojawi się wcześniej, gwarancja się skończy. Gwarancja obejmuje konkretne silniki i przypadki.

W samochodach produkowanych w okresie od kwietnia 2014 roku do 20 czerwca 2022 roku mogą pojawić się spadki ciśnienia oleju w wyniku zużycia paska rozrządu. Jeśli masz auto wyprodukowane w tym okresie, warto zgłosić się po rozszerzoną gwarancję.

Gwarancja dotycząca przypadków nadmiernego zużycia oleju dotyczy silników pierwszej generacji (do 11 lutego 2022 r.) oraz drugiej generacji (do 22 lutego 2023 r.), ale nie dotyczy silników trzeciej generacji produkowanych od lutego 2023. Producent zapewnia, że od tego czasu silniki nie wykazują nadmiernej konsumpcji oleju. Ponadto od 2022 r. producent zastosował nowy typ paska, który ma się nie strzępić. Przypominam, że wersje mild-hybrid są wyposażone w łańcuch rozrządu.

silnikiCitroënPeugeot
Komentarze (46)