Znamy polskie ceny Alfy Romeo Giulii
Niedługo po tym, jak poznaliśmy zagraniczne stawki za Giulię, Alfa Romeo przedstawiła polskie ceny swojego nowego sedana.
20.05.2016 | aktual.: 02.10.2022 08:08
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Polski cennik Alfy Romeo Giulii
Ile wynosi magiczna bazowa kwota, którą trzeba zostawić w salonie włoskiej marki, by wyjechać zeń gorącą nowością? Ceny Alfy Romeo Giulii w Polsce zaczynają się od 139 000 zł. W tej kwocie dostaniemy silnik wysokoprężny o pojemności skokowej równej 2,2 l i mocy 150 KM, sprzęgnięty z ręczną przekładnią, z której moment obrotowy ma trafiać na tylną oś. Bazowe wyposażenie będzie nazywać się po prostu Giulia. Jego pełną zawartość na naszym rynku poznamy już wkrótce.
[photo position="undefined"]282202[/photo]
Ile zapłacimy, jeśli chcemy dostać coś ekstra? Automatyczna skrzynia biegów wymaga dopłaty okrągłych 10 000 zł. W tej kwocie dostaniemy dobrze znaną, 8-biegową konstrukcję ZF. Więcej mocy? Nie ma problemu: Alfa Romeo na start będzie w Polsce oferować także 180-konny wariant swojego 2,2-litrowego diesla. Jego ceny mają startować od pułapu 153 300 zł. W tym przypadku automat również kosztuje dodatkowe 10 000 zł.
Na koniec to, na co czekaliśmy - Giulia Quadrifoglio. Na jaką kwotę Alfa Romeo wyceniła w Polsce swojego supersedana? Ceny Giulii Quadrifoglio zaczynają się od 359 000 zł. W tej kwocie dostaniemy 2,9-litrowe V6 biturbo, które według pierwszych recenzji jest godnym konkurentem mocarnych bestii z Niemiec.
Pozostałe wersje silnikowe, w tym bardziej cywilizowane jednostki benzynowe oraz napędy na cztery koła dołączą do cennika później.
Alfa Romeo Giulia vs BMW Serii 3, Audi A4 i Mercedes Klasy C
Wreszcie możemy odpowiedzieć sobie na pytanie: jak Giulia wypada cennikowo w porównaniu z niemieckimi konkurentami? Nie jest tajemnicą, że to właśnie w trójkę od BMW, Audi i Mercedesa celowali Włosi tworząc następcę pięknej 159. Ze względu na charakter samochodów i marki najważniejszym oponentem jest Seria 3.
Przypomnijmy, cena bazowa za Giulię ze 150-konnym dieslem wynosi w Polsce 139 000 zł. W naszym kraju BMW Serii 3, które podobnie jak Alfa Romeo ma napęd RWD, startuje ze 150-konnym motorem wysokoprężnym od pułapu 144 000 zł. To równe 5000 zł różnicy.
Audi również ma w ofercie podobny wóz. Jest to A4 z 2-litrowym dieslem o mocy 150 KM. Auta różnią się jedynie przeniesieniem napędu, który w niemieckim wozie jest w układzie FWD. Ceny A4 ze 150-konnym dieslem startują od 150 000 zł. To różnica jeszcze większa, niż w przypadku BMW. Wynosi 11 000 zł.
W cenniku Mercedesa Klasy C nie znajdziemy niestety bezpośredniego konkurenta 150-konnej Giulii. Mamy tu do wyboru 136-konny motor wysokoprężny za 144 900 zł i wariant 170-konny za 169 100 zł. Tak czy inaczej - Giulia znów jest tańsza.
Problemem Alfy Romeo może być jedynie brak słabszych i przede wszystkim tańszych wersji bazowych. Owszem, oferowana obecnie podstawowa odmiana z 2,2-litrowym dieslem jest tańsza niż podobne warianty u konkurencji Jednak BMW, Audi i Mercedes mają do zaproponowania również odmiany silnikowe słabsze, otwierające cennik na niższym pułapie.
Cennik BMW Serii 3 zaczyna się od kwoty 126 200 zł za 136-konny motor benzynowy w wersji 318i. Z kolei Audi A4 możemy mieć już za 131 500 zł, jeśli zadowoli nas 150-konny motor TFSI. Najlepiej pod względem cen podstawowych wypada Klasa C, która startuje od 119 900 zł za 129-konny silnik ZI.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vs BMW M3, Mercedes-AMG C 63
Hardkorowa Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio startuje w Polsce od wspomnianych już 359 000 zł, za które dostajemy 510 KM. Na wstępie możemy odrzucić z konkurencji Audi, bo S4 jeszcze nie ma w polskim cenniku. Przejdźmy więc do BMW. Bawarska marka proponuje w Polsce 431-konne M3 w cenie od 370 700 zł. Mając na uwadze wyraźnie większą moc Alfy Romeo, to różnica w wysokości 11 700 zł robi się kwotą, która może przekonać do Quadrifoglio nawet zatwardziałych fanów niemieckich samochodów.
Pozostaje jeszcze Mercedes. AMG C 63 o mocy 476 KM startuje w Polsce od 370 000 zł, czyli jedynie 700 zł mniej niż M3. Warto dodać, że pod znakiem gwiazdy występuje konkurent o mocy identycznej co Giulia Quadrifoglio. Jest to wersja AMG C 63 S, która oferuje dokładnie 510 KM. Ceny sportowej gwiazdy w tej odmianie zaczynają się od 410 000 zł. To aż 51 000 zł więcej niż w przypadku Alfy Romeo.
Wygląda na to, że w Polsce Giulia spróbuje powalczyć o klientów z Niemcami z pomocą dobrych cen. Czy to wystarczy by przekonać dotychczasowych odbiorców BMW, Audi i Mercedesów, by zrezygnowali z dobrze sobie znanych marek na rzecz lepiej wycenionej i dobrze wyglądającej Giulii?
[aktualizacja 23 czerwca]
Polski oddział Alfy Romeo pokazał pełny, oficjalny cennik Giulii. Pełne wyposażenie oraz szczegółowe ceny opcji poznacie w nowym artykule: