Zdjęcia wnętrza Mercedesa klasy A (2013)
Wprawdzie do oficjalnej premiery Mercedesa klasy A pozostało jeszcze trochę czasu, jednak do Sieci wyciekły zdjęcia prezentujące fragment wnętrza auta. Czy najtańszy model w gamie niemieckiego producenta będzie w stanie rywalizować z BMW Serii 1 oraz nowym Audi A3?
23.02.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:05
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kiedy na rynku pojawiła się pierwsza klasa A, a miało to miejsce w 1997 roku, auto zyskało spore grono zwolenników, ponieważ wpisywało się także w nową wówczas niszę minivanów, czyli rodzinnych aut o wymiarach kompaktów z większą ilością miejsca w środku. Mercedesa klasy A pokochały szczególnie młode mamy.
Kilka lat później nastąpił boom na SUV-y i crossovery, z czego garściami czerpią tacy producenci, jak Nissan czy KIA. Przy wyborze kolejnego auta okazało się, że za takie same pieniądze można kupić znacznie większy i bardziej praktyczny samochód, a więc dostępna obecnie na rynku II generacja klasy A nie cieszy się tak dużą popularnością.
Mercedes poszedł po rozum do głowy i stwierdził, że w segmencie MPV ma przecież B Klasę, więc po co mu jeszcze mniejsze auto w tej niszy? Dlatego też nowa wersja klasy A będzie zwyczajnym kompaktem. W Sieci ukazały się zdjęcia przedstawiające fragment wnętrza auta.
Wygląd konsoli środkowej można było przewidzieć. Na uwagę zasługują wywietrzniki w retrostylu z czerwonymi pierścieniami nawiązującymi do kolorystyki systemu multimedialnego. Patrząc na czerwone pole obrotomierza oraz materiał służący do wykończenia deski, który może przypominać panel włókna węglowego, wydawać by się mogło, że to wnętrze wersji z pakietem AMG.
Nadworny tuner Mercedesa przy opracowywaniu nowej wersji, która ma być napędzana 350-konnym, 4-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 l, skorzysta najprawdopodobniej z pomocy oddziału HighPerformanceEngines zajmującego się produkcją jednostek do bolidów Formuły 1.
Łatwo zauważyć u Mercedesa pewną niekonsekwencję. Kiedy w 2009 roku na rynku pojawiła się nowa klasa E, auto stylistycznie zrywało z poprzednikami, a zamiast krągłości pojawiły się ostre krawędzie. W każdym kolejnym modelu jest jednak więcej cyrkla niż ekierki. Skąd ta nagła zmiana decyzji.
Źródło: WCF