Zamiast M‑ki – Kelleners Z4 sDrive35is (2011)

Ponieważ nie zobaczymy seryjnego BMW Z4 w wersji M, firmy tuningowe z lepszym lub gorszym skutkiem próbują zapełnić swoimi produktami lukę w ofercie bawarskiego producenta. Nowa propozycja Kelleners Sport skierowana jest do klientów ceniących dużą moc w seryjnie wyglądającym samochodzie.

Zamiast M-ki – Kelleners Z4 sDrive35is (2011)
Olgierd Lachowski

18.06.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:54

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Obraz

O Kelleners Sport przez dobrych kilka lat nie było słychać, ale firma nie była zamknięta – cały czas pracowała, jednak niespecjalnie informowała o swojej działalności. Dopiero niedawno zanotowaliśmy zwiększoną aktywność tunera w kwestii informowania o swoich produktach.

Najnowsze auto, o którym informuje ekipa Kelleners, to BMW Z4 sDrive35is. Wóż ma rzędowy, 6-cylindrowy motor o objętości 3,0 l, który jest „poganiany” dwiema turbosprężarkami w układzie Twin. W wersji sDrive35is BMW nie żałowało koni mechanicznych roadsterowi – pod maską jest ich aż 340. Maksymalny moment obrotowy wynosi 450 Nm i jest dostępny w przedziale od 1500 do 4500 obr./min.

Taki silnik zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 4,80 s oraz prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h (ograniczona elektronicznie).

Obraz

Zmiany w oprogramowaniu jednostki napędowej dokonane przez inżynierów Kellenersa podniosły moc do 405 KM, a moment obrotowy do aż 539 Nm. Niestety tuner nie dokonał jeszcze pomiaru osiągów.

Oprócz wzmocnionego silnika firma dokonała jeszcze jednej modyfikacji mechanicznej. Chodzi tutaj o nowe, krótsze i sztywniejsze sprężyny zawieszenia, które obniżyły BMW o 20 mm z przodu i 10 mm z tyłu. Obniżenie środka ciężkości wozu pozwala zwiększyć nieco prędkości uzyskiwane na łukach.

Obraz

Jak wspomniałem na wstępie, zadowoleni będą ci, którzy cenią sobie seryjny wygląd samochodów po tuningu. Tak właśnie jest z nadwoziem tego BMW, do którego najwyraźniej styliści Kellenersa nie mieli zastrzeżeń.

Zmieniono za to koła. Fabryczne są zastępowane nowymi kołami z felgami o średnicy 19” (te mają szerokość 8,5 lub 9,5”) lub 20” (o szerokości 9,0”). Wybór oczywiście należy do klienta.

Jeżeli chodzi o kabinę pasażerską, to klienci mogą zamówić do niej wstawki z włókna węglowego, nową kierownicę, aluminiowe nakładki na pedały czy też dywaniki przygotowane przez tunera. Najbardziej wybredni mogą się natomiast zwrócić do Kelleners Sport z prośbą o indywidualne ustalenie zmian wnętrza.

Obraz

Z pewnością produkt Kellenersa nie zastąpi całkiem Z4 M, ale daje pojęcie o tym, jakie mogłoby być BMW Z4 M.

Dane techniczne

  • Typ: R6, N54B30
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Dwie turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 405 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 135,95 KM/l (seryjny – 114,13 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 539 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 324 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 19″, 9,5 x19” lub 9,0 x 20”
  • Koła tylne: 8,5 x 19″, 9,5 x19” lub 9,0 x 20”

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1600 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,95 kg/KM (seryjny – 4,71 kg/KM)
  • Długość: 4239 mm
  • Szerokość: 1790 mm
  • Rozstaw osi: 2496 mmblock position=\inside7770/block

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)