Yokohama zaprezentowała nową oponę Advan Sport V107. Trafi nie tylko do wyczynowych modeli
Japończycy zaprezentowali swój nowy produkt, którego głównym odbiorcą mają być nie tylko samochody o wysokich osiągach, ale także auta elektryczne. Opona m.in. lepiej zachowuje się teraz pod obciążeniem, ale poprawiła się jeszcze jedna właściwość.
24.02.2022 | aktual.: 14.03.2023 13:12
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Yokohama przedstawiła swoją nową, flagową oponę Advan Sport V107, która powstała z myślą zarówno o autach sportowych, ostrzejszych SUV-ach, jak i modelach elektrycznych klasy premium. Oznacza to, że inżynierowie mieli nie lada wyzwanie, by sprostać stawianym przez te grupy aut wymaganiom.
Głównym celem inżynierów była poprawa balansu między komfortem a przyczepnością i wyczuciem. Oprócz tego polepszyła się także stabilność przy intensywnym hamowaniu i zwiększyła się istotnie przyczepność na mokrym asfalcie, co było możliwe dzięki połączeniu specjalnej mieszanki i wzoru bieżnika, odprowadzającego wodę.
Bardzo ważnym było też zapewnienie niskiego oporu toczenia, jako że opona trafić miała także do aut elektrycznych. Opona testowana była m.in. przez kierowcę WTCC Jörga Müllera na torze Nürburgring, co umożliwiło sprawdzenie ogumienia w najróżniejszych warunkach.
Yokohama Advan Sport V107 trafi m.in. do BMW M3, M4, iX3 czy całej gamy SUV-ów spod znaku Mercedes-AMG oraz do Mercedesa AMG EQS 53 4Matic+. Opona wejdzie do sprzedaży wiosną 2022 r. i ma być dostępna początkowo w 43 rozmiarach, z czego najmniejszy będzie mieścił się na 18-calową felgę, a największy — nawet na 23-calową obręcz.