Xforce to własny SUV Mitsubishi. Nie liczcie, że kupicie go w Europie
Wbrew pozorom Mitsubishi wciąż wie, jak samodzielnie tworzyć auta. Xforce jest tego najlepszym przykładem. Kompaktowy SUV mógłby z powodzeniem zastąpić ASX-a, gdyby nie fakt, że w Europie miejsce jest już zajęte przez bliźniaka od Renault.
10.08.2023 | aktual.: 10.08.2023 14:45
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Mitsubishi w końcu pokazało nowego SUV-a. To kompaktowy model Xforce stworzony z myślą o Azji, Ameryce Południowej, Bliskim Wschodzie i Afryce. Trzeba przyznać, że prezentuje się naprawdę nieźle.
Ci, którzy pamiętają poprzedniego ASX-a, z pewnością dostrzegą tu wiele podobieństw. Proporcje nadwozia i kształty są bardzo bliskie, choć styliści zadbali o szereg atrakcyjnych dodatków. Auto wyróżnia się m.in. ciekawymi reflektorami LED, sporą atrapą chłodnicy czy wysoko poprowadzonymi nadkolami z wyraźnie zaznaczonymi przetłoczeniami.
Wnętrze również jest niczego sobie. Kokpit wygląda dojrzale i solidnie. Choć pierwsze skrzypce gra tu połączony ekran wskaźników i multimediów, nie brakuje tradycyjnych przycisków. Materiały, przynajmniej na zdjęciach także wydają się dość szlachetne.
Z długością 4390 mm i rozstawem osi na poziomie 2650 mm kompaktowy SUV jest bardzo podobny do poprzedniego ASX-a oraz współczesnego europejskiego odpowiednika bazującego na Renault Captur.
Mitsubishi chwali się najprzestronniejszą kabiną w segmencie i sporym prześwitem na poziomie 222 mm, co z pewnością zostanie docenione przez użytkowników jeżdżących po gorszych drogach. Podobnie zresztą jak nieskomplikowany silnik. To benzynowe 1.5 o mocy 105 KM współpracujące ze standardową skrzynią CVT. Do pełni szczęścia brakuje tylko napędu na cztery koła, lecz Japończycy na razie go nie przewidują.
Wielu fanów marki w Europie może ciepło odebrać nowego Xforce'a. Niestety, auto nie będzie oferowane na Starym Kontynencie, gdzie klienci muszą zadowolić się ASX-em opartym na technice Renault.