WLTP dotknęło także hybryd. VW, Mercedes i Porsche wstrzymują sprzedaż aut

Nowe europejskie standardy przeprowadzania testów spalania wprowadzają niemałe zamieszanie na rynku. Niektóre wersje silnikowe znikają z cenników, ponieważ konieczna jest modyfikacja podzespołów. Teraz wychodzi na jaw, że cięcia dotkną także hybryd typu plug-in.

Golfa GTE już nie można kupić. Volkswagen podkreśla, że to ze względu na zbyt wysokie zainteresowanie modelem.
Golfa GTE już nie można kupić. Volkswagen podkreśla, że to ze względu na zbyt wysokie zainteresowanie modelem.
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/VW
Michał Zieliński

01.10.2018 | aktual.: 01.10.2022 16:50

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Konkretnie chodzi o auta w ofercie Volkswagena, Mercedesa oraz Porsche. Trzech niemieckich producentów chwilowo wstrzymało sprzedaż swoich hybryd typu plug-in, informuje serwis Automotive News Europe. Po przebadaniu ich w systemie WLTP wyszło na jaw, że auta emitują ponad 50 g CO2 na km. Wszystko za sprawą mniejszego zasięgu jazdy na akumulatorze.

Limit ten jest szczególnie istotny w Niemczech, gdzie określa, czy na dany samochód przewidziane jest dofinansowanie w wysokości 3000 euro (ok. 13 tys. zł). Jednym z rozwiązań, jakie mogą zastosować producenci, jest instalacja większych baterii, lecz to wiąże się z dodatkowymi kosztami.

W przypadku Volkswagena wiadome jest, że zarówno Passat GTE, jak i Golf GTE powrócą do oferty w przyszłym roku wraz z premierę nowych wersji aut. Ten pierwszy doczeka się liftingu w marcu, zaś drugi zupełnie nowej generacji przewidzianej na połowę 2019. Producent podkreśla, że sprzedaż została wstrzymana ze względu na zbyt wysokie zainteresowania samochodami. Hybrydowe mercedesy znowu będzie można kupić jeszcze w tym roku – będzie to Klasa S oraz Klasa E.

Niewiadomą pozostaje Porsche. W rozmowie z Automotive News Europe przedstawiciel firmy stwierdził jedynie, że auta nie wrócą do sprzedaży dopóki nie będą produkowane. Co ważne, hybrydy odpowiadają za aż 69 proc. sprzedaży Panamery w zachodniej Europie.

Emisją spalin przekraczającą limit 50 g/km zdaje się nie przejmować Volvo oraz BMW. Tam sprzedaż hybryd typu plug-in trwa bez przerw. Latem 2019 roku do oferty trafi nowe 330e, które powinno emitować wystarczająco mało, by kupujący mogli liczyć na dofinansowanie. W przyszłym roku zadebiutuje również X5 w wersji xDrive 45e. Zasięg na jednym ładowaniu ma wynosić około 80 km, co przełoży się na emisję spalin na poziomie 49 g/km.

Outlander PHEV ciągle emituje mniej niż 50 g/km.
Outlander PHEV ciągle emituje mniej niż 50 g/km.© Fot. Materiały prasowe/Mitsubishi

W najlepszej sytuacji jest Mitsubishi. Hybrydowy SUV Outlander PHEV nawet po przebadaniu w trybie WLTP emituje zaledwie 46 g CO2 na 1 km.

Źródło artykułu:WP Autokult
BMWMercedes-BenzPorsche
Komentarze (14)