Ford KA na pewno pojawi się w Europie [aktualizacja]
Ford Polska poinformował, że w tym roku FCA zakończy produkcję tego modelu w Tychach, tym samym kończąc historię najmniejszego modelu Forda bazującego na podzespołach Fiata i jednocześnie najtańszego samochodu na naszym rynku.
26.02.2016 | aktual.: 20.10.2022 20:38
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Informacje z 26 lutego
Mamy kolejne informacje na temat nowego Forda KA. Auto zaprojektowane w Brazylii, głównie z myślą o tamtym rynku na pewno pojawi się również w Europie. To już informacja potwierdzona. Rodziły się obawy, ponieważ doniesienia mówiły o debiucie już w minionym roku, a jak wiemy, coś takiego nie miało miejsca. Na chwilę obecną nie znamy jeszcze daty premiery KA na rynku europejskim, ale wprowadzenie go na nasz rynek potwierdziła Barb Samardzich, dyrektor ds. operacyjnych Ford of Europe. Mówi się o tym, że samochód ma być produkowany w Rumunii, ale tego nie potwierdza Ford. Wiadomo natomiast, że nowy KA będzie większy od poprzednika, część podzespołów będzie pochodziła z Forda Fiesty, a nie jak do tej pory z Fiata. Elementem wspólnym ma być płyta podłogowa Fiesty. Na premierę musimy jeszcze trochę poczekać i nie zanosi się na to, że zobaczymy auto w Genewie.
Informacje z 22 stycznia
Ford niedawno obniżył cenę modelu KA z podstawowych 30 900 zł do 29 900 zł przekraczając psychologiczną barierę 30 tys. zł. Jednocześnie jest to najtańszy samochód oficjalnie sprzedawany na polskim rynku, a przy tym nieźle wyposażony. Cena dotyczy samochodu z rocznika 2015 w wersji Trend z klimatyzacją, radioodtwarzaczem i elektrycznie sterowanymi szybami. Według oficjalnego cennika w skład wyposażenia najpopularniejszej wersji Trend wchodzą również światła przeciwmgłowe. Inne wersje są oferowane w bardzo ograniczonej ilości. Auta zasadniczo już rok temu nie można było konfigurować – dilerzy oferowali tylko to, co mieli na stanie. Tak jest i teraz, więc klienci mogą już kupić tylko to, co zostało wyprodukowane, natomiast obecnie z fabryki w Tychach zjeżdżają modele konfigurowane i zamawiane wcześniej. Teraz Ford tylko potwierdził to, czego można było się domyślić – produkcja KA dobiega końca.
Od kwietnia Ford KA nie będzie już produkowany w Tychach, gdzie od 2008 roku łącznie powstało około 500 tys. tych samochodów. Ford uspokaja jednak, że pojawi się następca opracowany według zupełnie nowej koncepcji. Samochód prawdopodobnie zadebiutuje w listopadzie, więc na rynku może pojawić się jeszcze w tym roku. Prototypy już w 2014 roku sfotografowali szpiedzy i pewne jest, że auto będzie 5-drzwiowe. Z pewnością KA zostanie tak zaprojektowany, by stylistyka pasowała do całej linii modelowej Forda.
Trudno obecnie rozmawiać na temat techniki zastosowanej w Fordzie KA trzeciej generacji, ale mówi się o rozwiązaniach przejętych z Fiesty i silnikach z rodziny EcoBoost. Samochód ma mieć nie tylko niską cenę, ale także będzie prosty i tani w eksploatacji. Być może tym modelem Ford będzie chciał wejść na rynki krajów rozwijających się.
Zobacz także