W gazie – CCG Challenger SRT8 (2012)
Firma CCG specjalizuje się nie tylko w montażu instalacji gazowych, ale też w budowaniu szybkich samochodów. Po zeszłorocznej replice Forda GT40 o nazwie Custom GT CCG postanowiło podkręcić Dodge’a Challengera.
13.04.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Firma CCG specjalizuje się nie tylko w montażu instalacji gazowych, ale też w budowaniu szybkich samochodów. Po zeszłorocznej replice Forda GT40 o nazwie Custom GT CCG postanowiło podkręcić Dodge’a Challengera.
Challenger to auto pokazowe, które ma przyciągać spojrzenia przechodniów, więc tuner wybrał mieszankę czerni, bieli i koloru zielonego jako najodpowiedniejszą do ozdobienia nadwozia. Wszystkie barwy są matowe, a do tego białe detale są pomalowane tak, że wyglądają, jakby były wykonane z włókna węglowego.
Zamiast fabrycznych felg wstawiono 22-calowe czarne obręcze o szerokości 9,0” z przodu i 10,0” z tyłu. Opony na osi kierowanej mają rozmiar 265/35, a gumy z tyłu – 295/30. Wyprodukowała je firma Pirelli. Aby zmieściły się koła, trzeba było najpierw nieco rozgiąć błotniki.
Tym, co nie jest widoczne na pierwszy rzut oka, są unoszone do góry drzwi. Po ich otworzeniu oglądający uzyska dostęp do wnętrza, w którym dominują materiały wysokiej jakości i porządny zestaw audio. CCG wymieniło większość twardych tworzyw sztucznych na skóry i Alcantarę[sup]®[/sup]. Za dźwięk odpowiada zestaw bardzo mocnych głośników sterowanych komputerem, z którym kierowca porozumiewa się za pomocą panelu dotykowego.
Pod maską Challengera SRT8 fabrycznie zainstalowana była 8-cylindrowa widlasta jednostka Hemi o objętości skokowej 6,1 l. Miała ona moc 431 KM i maksymalny moment obrotowy 569 Nm. Według informacji silnik został rozwiercony do 7 l. Nie jestem jednak pewien, czy po prostu nie wymieniono motoru na 7-litrowy agregat z Corvette Z06. Tak czy inaczej teraz serce Dodge’a generuje moc 608 KM i moment obrotowy 638 Nm.
Ekipa CCG nie byłaby sobą, gdyby nie wbudowała instalacji LPG. Mechanicy zamontowali system Prins VSI z wtryskiwaczami Keihin. Zbiornik ma aż 120 l objętości. Nie podano, czy wymienione wcześniej parametry jednostki napędowej są uzyskiwane na benzynie czy właśnie na gazie.
Zmieniło się też zawieszenie. Obecnie za amortyzację i dobre prowadzenie auta odpowiada regulowane zawieszenie firmy KW.
Według CCG Challenger SRT8 po przeróbkach rozpędza się do ponad 300 km/h. Czasy przyspieszeń ani ewentualny koszt tuningu nie są znane.
Dane techniczne
- Typ: V8
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: OHV, 2 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: ≈ 7000 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 608 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: ≈ 86,86 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 638 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 350 mm
- Koła przednie: 9,0” x 22”
- Koła tylne: 10,0” x 22”
- Opony przednie: 265/35 R 22
- Opony tylne: 295/30 R 22
Masy i wymiary:
- Długość: 5022 mm
- Szerokość: 1923 mm
- Rozstaw osi: 2946 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: ponad 300 km/hblock position=\inside5959/block
Źródło: WCF