Volkswagen XL1 przyłapany bez kamuflażu! [aktualizacja]
Testy modelu XL1 potwierdzają, że zapowiedź jego produkcji nie była jedynie pustą obietnicą. Auto testowano bez żadnego kamuflażu. Czy tak będzie wyglądał egzemplarz produkcyjny oszczędnego Volkswagena?
23.03.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:08
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Testy modelu XL1 potwierdzają, że zapowiedź jego produkcji nie była jedynie pustą obietnicą. Auto testowano bez żadnego kamuflażu. Czy tak będzie wyglądał egzemplarz produkcyjny oszczędnego Volkswagena?
Koncept Volkswagena XL1 to konstrukcja, która spala poniżej 1 l paliwa na 100 km. Superoszczędne auto zostanie wyposażone w wysokoprężny silnik o pojemności 0,8 l i wspomagającą go jednostkę elektryczną. Dwucylindrowiec rozwinie 48 KM, a pomoc elektryczna wyniesie 27 KM. To w połączeniu z niską masą 795 kg pozwoli przyspieszyć do 100 km/h w 11,9 s.
Taki samochód oprócz oszczędnych osób ucieszy też fanów szeroko pojętej ekologii. Emisja dwutlenku węgla do atmosfery ma wynosić zaledwie 24 g/km. Auto pojawi się w sprzedaży w 2013 roku.
Patrząc na stylistykę modelu XL1, nie można być 100-procentowo pewnym, czy trafi on na rynek ze znaczkiem VW. Według mnie auto wpasowuje się raczej w charakterystyczną linię stylistyczną Audi. W koncernie taki ruch byłby jak najbardziej możliwy i istnieje szansa, że podczas oficjalnej prezentacji modelu produkcyjnego zostanie on przedstawiony jako Audi XL1.
[aktualizacja 23 marca]
W Sieci pojawiło się wideo prezentujące auto w ruchu.
Volkswagen XL1 prototype spied in action
Źródło: WCF