Volkswagen up! GTI doczekał się jeszcze ostrzejszego wydania. Tuner podkręcił go do 145 KM
Najmocniejsza wersja Volkswagena upaoznaczona literami GTI zbiera same pozytywne recenzje. Mimo zastosowania silnika o mocy zaledwie 115 KM, nikt nie narzeka na osiągi. A co gdyby dodać mu kolejne 30?
09.08.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Na taki pomysł wpadli specjaliści z niemieckiej firmy tuningowej B&B Automobiltechnik. Stworzyli oni pakiet modyfikacji, możliwy do wykorzystania w każdym upie GTI. Dzięki niemu auto staje się mocniejsze, a co za tym idzie, znacznie szybsze.
Już wersja seryjna osiąga setkę w 8,8 s, a więc o 0,4 s szybciej niż pierwsza generacja Golfa GTI. Po dodatkowym tuningu jednak czas upa spada do zaledwie 7,9 s. Wrażenie robi też prędkość maksymalna, która wynosi 210 km/h. Takie efekty osiągnięto podnosząc ciśnienie doładowania i poprawiając układ dolotowy. W ten sposób uzyskano moc 145 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Imponujące wartości jak na samochód, który waży zaledwie 1070 kg.
Jakby tego było mało, tuner oferuje także obniżone i utwardzone zawieszenie. Po jego zastosowaniu, prześwit domyślnie zmniejsza się o 30 mm, choć istnieje możliwość regulacji, jeśli zajdzie taka potrzeba. Dzięki przeprowadzonym zabiegom, tuningowany up! GTI powinien być znacznie lepszą propozycją na tor niż seryjne wydanie.
O atrakcyjności opisywanego pakietu stanowi także cena. Same modyfikacje silnika to wydatek zaledwie 998 euro. Jeśli do tego chcecie także zawieszenie, musicie zapłacić 1498 euro, czyli nieco ponad 6000 zł. Biorąc pod uwagę ceny podobnych modyfikacji u większości renomowanych tunerów, propozycja B&B Automobiltechnik wydaje się całkiem atrakcyjna.