Volkswagen, czy Toyota? Kto sprzedał więcej aut w 2016 roku?

Dieselgate? Zapomnijcie. Wszystko wskazuje na to, że Volkswagen wyszedł z afery bez szwanku. Problemy wizerunkowe nie przeszkodziły niemieckiemu koncernowi w zajęciu pierwszego miejsca, pod względem globalnej sprzedaży w 2016 roku.

Volkswagen, czy Toyota? Kto sprzedał więcej aut w 2016 roku?
Aleksander Ruciński

30.01.2017 | aktual.: 14.10.2022 14:17

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Dotychczasowym liderem była Toyota. Wydawać by się mogło, że w związku z kłopotami Volkswagena, spowodowanymi aferą spalinową, pozycja Japończyków jest niezagrożona. Rynek rządzi się jednak swoimi prawami, czego najlepszym dowodem są wyniki sprzedaży. Co ważne, obydwa koncerny zanotowały wzrosty sprzedaży: Toyota o 0,2 procenta względem roku 2015, Volkswagen natomiast o 3,8 procenta.

Niemiecki koncern sprzedał łącznie nieco ponad 10 310 000 aut, co wystarczyło, aby pokonać Toyotę, utrzymującą się na podium niezmiennie od 2012 roku. W roku 2016 Japończycy znaleźli 10 175 000 chętnych, co oznacza, że różnice pomiędzy producentami są naprawdę niewielkie. Zarówno Volkswagen jak i Toyota zaliczyli udany rok, notując znaczące wzrosty.

Toyota ma szczególne powody do zadowolenia w Europie, gdzie jej średnia sprzedaż wzrosła o 6 procent. Dla Volkswagena najlepsze okazały się Chiny, które zniwelowały różnice spowodowane spadkami sprzedaży w Ameryce. To kolejny dowód, że opłaca się inwestować w ciągle nienasycony, azjatycki rynek, gdzie sprzedaż szybuje z roku na rok.

Obecnie dwa największe koncerny motoryzacyjne świata idą łeb w łeb. Tym ciekawiej będzie śledzić ich walkę w obecnym roku. Czyim zwycięstwem się on zakończy? Toyota od wielu lat sukcesywnie inwestuje w hybrydy, które cieszą się coraz większym wzięciem, wraz ze spadkiem cen i wzrostem świadomości klientów.

Volkswagen natomiast dopiero zaczyna ekologiczną przygodę, co robi jednak szybko, skutecznie i z rozmachem. Po części po to, aby poprawić swój wizerunek, popsuty aferą spalinową, ale i w odpowiedzi na zmieniający się rynek. Jak będzie wyglądała sytuacja w styczniu 2018 roku? Czas pokaże. Pewnym jest jednak, że pozycja Volkswagena i Toyoty pozostaje niezagrożona. Tuż za nimi plasuje się General Motors z wynikiem 9,5 mln sprzedanych aut.

Komentarze (20)