Volkswagen Caddy Racer [technika wyścigowa odc. 32]
W tym sezonie w brytyjskim Volkswagen Racing Cup pojawią się nowe wersje Volkswagena… Caddy. Auto będzie wyposażone w silnik o mocy 270 KM. Co kryje się w małym dostawczaku?
14.04.2011 | aktual.: 30.03.2023 12:23
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Volkswagen Caddy ściga się na Wyspach już od 2004 roku. W tym sezonie nastąpi wymiana modelu na nowszy. Dwie główne zmiany to nowy wygląd samochodu i nowa jednostka napędowa.
Wygląd wyścigowego Caddy został dostosowany do wyglądu odświeżonego auta drogowego – zmieniono przede wszystkim przedni pas. W ogóle prezencja auta przywodzi na myśl raczej tuning - i to dyskretny - niż samochód torowy. Na pierwszy rzut oka widać, że Caddy ma inne felgi inne seryjne. Są to koła Team Dynamics o rozmiarze 8,0 x 18” z przodu i z tyłu „obute” w „łyse” opony Hankook.
Za kołami schowano wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 355 mm z przodu. Tarcze zatrzymywane są wyścigowymi klockami Ferodo 2500. Producent wyłączył ABS, więc kierowca będzie musiał wykazać się swoimi umiejętnościami. Jeszcze głębiej ukryta jest kolejna zmiana znajdująca się z tyłu. Chodzi o tylne zawieszenie, które wymieniono na nowy układ wielowahaczowy, aby dostawczy VW prowadził się dobrze i stabilnie. Amortyzatory firmy Nitron mają regulację charakterystyki i wysokości.
W dobie mody na silniki o zapłonie samoczynnym w sporcie Volkswagen postanowił, że właśnie tą jednostką zastąpi motor benzynowy. „Klekot” ma 4 cylindry i objętość skokową 2,0 l. Motor ma oczywiście wtrysk common rail, a poza tym wyposażony jest w turbosprężarkę, układ recyrkulacji spalin (EGR) i filtr cząstek stałych (DPF). Układ wydechowy pochodzi z firmy Milltek, a strojeniem elektroniki silnika zajął się Superchips. Zmodyfikowany silnik ma moc 270 KM przy 3600 obr./min i maksymalny moment obrotowy 512 Nm przy 3300 obr./min.
Napęd przez 6-biegową, ręczną skrzynię biegów i mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym powędrują na koła przednie.
Volkswagen zadbał też o bezpieczeństwo miejsca pracy kierowcy, montując klatkę z rur. W miejscu seryjnego fotela wstawiono siedzenie kubełkowe Cobra, a kierowca przypnie się 6-punktowymi pasami Sparco.
Gotowy do walki Volkswagen Caddy Racer waży 1300 kg.
Pierwsza eliminacja Volkswagen Racing Cup 2011 odbędzie się 25 kwietnia na torze Oulton Park. Poza tym kierowcy będą się ścigać na innych obiektach, wśród których są tory znane m.in. z BTCC: Snetterton, Brands Hatch i Donington, jak również Silverstone. Jedne zawody odbędą się na holenderskim Zandvoort.
Zobacz też:
W poprzednim odcinku:
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: R4, ZS
- Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1968 cmsup3/sup
- Doładowanie: Turbosprężarka
- Moc maksymalna: 270 KM przy 3600 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 137,20 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 512 Nm przy 3300 obr./min
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: Na przednie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 8,0 x 18”
- Koła tylne: 8,0 x 18”
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1300 kg
- Stosunek masy do mocy: 4,82 kg/KM
- Długość: 4406 mm
- Szerokość: 1794 mm
- Wysokość: 1823 mm
- Rozstaw osi: 2681 mmblock position=\inside8060/block
Źródło: carscoop