Volkswagen Caddy BiFuel – LPG w natarciu
Volkswagen jest kolejnym producentem, który wprowadza do swojej oferty samochody napędzane popularnym w Polsce gazem. Fabryczna instalacja LPG trafiła do Caddy.
26.06.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:36
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Volkswagen jest kolejnym producentem, który wprowadza do swojej oferty samochody napędzane popularnym w Polsce gazem. Fabryczna instalacja LPG trafiła do Caddy.
Instalacje gazowe są w Polsce są przebojem. Przy dzisiejszych cenach benzyny to alternatywne źródło napędu pozwala zaoszczędzić polskim kierowcom – LPG kosztuje prawię połowę mniej od bezołowiowej benzyny. Wychodząc naprzeciw swoim klientom, Volkswagen rozpoczął zbieranie zamówień na nowe samochody z fabrycznie zamontowanymi instalacjami gazu. 44-litrowy zbiornik zainstalowano w miejscu koła zapasowego, co praktycznie nie zmniejsza pojemności bagażnika.
W przeciwieństwie do konstrukcji Seata, w których instalacje gazowe montowane są z silnikami 1,2 TSI, Volkswagen Caddy BiFuel napędzany jest starą i sprawdzoną jednostką o pojemności 1,6 l. 102 KM zapewniają niezłe osiągi przy dosyć umiarkowanym zużyciu gazu – 10,3 l/100 km. Przy średnich cenach litra gazu (2,82 zł) można szybko policzyć, że koszt przejechania 100 km wyniesie 29 zł. Podczas jazdy na samej bezołowiowej benzynie spalanie spada do 8 l/100 km. Zbiornik gazu zapewnia zasięg ok. 430 km na LPG i ponad 1100 km wraz z benzyną.
Ceny Volkswagena Caddy BiFuel zaczynają się od 62 317 zł za wersję furgon. Osobowa odmiana została wyceniona na 66 630 zł.
Źródło: Volkswagen