Użytkowe fordy z rodziny Transit. Zobacz, ile kosztuje Courier, Connect i Custom po liftingu
10.10.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:58
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Transit a Tourneo – wyjaśniam różnicę
Nie każdy zdaje sobie sprawę z różnic pomiędzy dwiema spokrewnionymi ze sobą rodzinami samochodów użytkowych Forda. Transit to rodzina aut użytkowych, przeznaczonych dla przedsiębiorców, choć jednocześnie Transit jest także największym modelem w tej rodzinie. Podział wygląda następująco:
- Ford Transit Courier – auto spokrewnione technicznie z Fiestą, mała furgonetka;
- Ford Transit Connect – auto spokrewnione technicznie z Focusem, kompaktowa furgonetka;
- Ford Transit Custom – auto będące pośrednim autem użytkowym, średnią furgonetką;
- Ford Transit – największe auto użytkowe Forda
Tourneo to natomiast rodzina samochodów osobowych, z założenia dla osób prywatnych, ale także przedsiębiorców, oczekujących rozwiązań znanych z typowych samochodów osobowych. Tu można wymienić trzy modele:
- Ford Tourneo Courier – kombivan segmentu B;
- Ford Tourneo Connect – kombivan segmentu C;
- Fort Tourneo Custom – pełnowymiarowy van.
W tym artykule zajmiemy się wersjami i cenami aut z linii użytkowej Transit, ale wyłącznie tych po liftingu, czyli Courier, Connect i Custom.
Ford Transit Courier – wersje i ceny
To jedyny model z rodziny Transit, dostępny w jednej tylko wersji nadwoziowej, ale w dwóch wersjach wnętrza. Van to mierząca 4157 mm mała, miejska furgonetka wyposażona w dwa fotele w przedniej części, a do przedziału ładunkowego można się dostać przez drzwi tylne skrzydłowe lub boczne przesuwne – z jednej lub z obu stron. Wersja kombi różni się tym, że ma pięć miejsc siedzących w dwóch rzędach oraz oddzielną przestrzeń ładunkową za kanapą. W wersji van może ona mieć maksymalnie 2,3 m3 objętości, a minimalnie, czyli w wersji kombi, 1,65 m3.
Transit Courier jest oferowany w trzech wersjach wyposażenia - Ambiente, Trend, Sport – oraz w trzech wersjach silnikowych – benzynowy 1.0 Ecoboost (100 KM) i dwa diesle 1.5 TDCi (75 i 95 KM).
Podstawowa cena Couriera Van to 36 810 zł netto za odmianę benzynową, natomiast wersja Kombi kosztuje od 41 310 zł netto. Najtańszy diesel w odmianie van kosztuje 41 810 zł i w kombi 44 810 zł, natomiast wersja 95-konna odpowiednio od 50 410 zł i 51 610 zł.
Ford Transit Connect – wersje i ceny
Kompaktowy Connect występuje w trzech wersjach wnętrza (van, van z podwójną kabiną i kombi), ale także w dwóch wersjach nadwozia: z krótkim (2662 mm) i długim (3062 mm) rozstawem osi. Pierwsza ma długość 4425 mm i boczne drzwi przesuwne o długości 612 mm, natomiast druga mierzy 4825 mm i ma drzwi o szerokości 839 mm.
Van z podwójną kabiną w przypadku Connecta jest analogiczny do wersji Kombi w modelu Courier. Natomiast Connect kombi to samochód bardziej zbliżony do osobowego, z przestrzenią ładunkową z tapicerką, a w największej wersji również siedmioosobowy. Dodatkowo rozróżnia się wersję wyposażenia Trend i Sport.
Co więcej, rozróżnia się tu cztery wersje pod względem dopuszczalnej masy całkowitej: 200, 220, 230, 240. Co do zasady jest to odpowiednio minimum 2000 kg, 2200 kg, 2300 kg, 2400 kg, ale w rzeczywistości nie jest to aż tak sprecyzowane. To bowiem dolna granica, np. van 200 ma w najgorszym przypadku 2090 kg dmc, natomiast w najlepszym 2180 kg.
Warto jeszcze wspomnieć o maksymalnych pojemnościach przestrzeni ładunkowej, odpowiednio:
- Van krótki – 2,9 m3 ;
- Van długi – 3,6 m3;
- Van z podwójną kabiną krótki – 1,2 m3;
- Van z podwójną kabiną krótki – 1,6 m3;
- Kombi krótki – 1,3 m3;
- Kombi długi – 1,5 m3;
- Kombi długi siedmioosobowy – 0,3 m3.
Ford Transit Connect może być wyposażony w jeden z czterech silników:
- Benzynowy 1.0 EcoBoost - 100 KM;
- Diesel 1.5 EcoBlue - 75 KM;
- Diesel 1.5 EcoBlue - 100 KM;
- Diesel 1.5 EcoBlue - 120 KM.
Podstawowa wersja Transita Connect kosztuje 67 750 zł netto w odmianie krótkiej van z benzynową jednostką. 75-konny diesel został wyceniony na 72 650 zł, 100-konny na 73 850 zł, natomiast 120-konny na 74 900 zł. Różnica pomiędzy wersja krótką a długą wynosi 2000 zł. Van z podwójną kabiną jest droższy o 200 zł, natomiast kombi o 4200 zł tańszy od vana z podwójną kabiną.
Ford Transit Custom – wersje i ceny
Jeszcze inaczej wyglądają specyfikacje Forda Transita Customa, który występuje w dwóch wersjach długości, dwóch wersjach wysokości dachu oraz dwóch wersjach wnętrza, ale w aż siedmiu wersjach dmc: 260, 280, 290, 300, 310, 320, 340.
Krótki Custom mierzy 4972 mm i za dopłatą 2500 zł może mieć dach podniesiony o 109 mm. Jego maksymalna przestrzeń ładunkowa ma pojemność 6 lub 7,2 m3 w zależności od wysokości dachu. Wersja wydłużona mierzy 5339 mm długości i również ma dwie wysokości dachu, co daje przestrzeń o maksymalnej pojemności 6,8 lub 8,3 m3.
Podobnie jak w modelu Connect, jest także wersja Van z podwójną kabiną, który występuje w dwóch długościach nadwozia, odpowiadających zwykłemu vanowi, ale tylko z jedną wysokością dachu. Maksymalna przestrzeń ładunkowa to 3,5 m3 dla wersji krótkiej oraz 4,3 m3 dla długiej, przy czym w obu można przewieźć sześć osób w dwóch rzędach siedzeń. Ford nie przewidział odmiany kombi, ponieważ Custom z rodziny Tourneo jest jej odpowiednikiem.
Ford Transit Custom jest oferowany w czterech wersjach wyposażenia: Ambiente, Trend, Limited, Sport. Pod maską może pracować jedna z trzech wersji silnika 2.0 EcoBlue o mocy 105, 130 lub 170 KM.
Samochód został wyceniony na minimum na 81 480 zł za najmniejszą wersję dmc 260 z najsłabszym silnikiem. Różnice pomiędzy kolejnymi poziomami ładowności wynoszą od 1500 do 2000 zł. Nie sposób tu jednak nawet przybliżyć cen konkretnych wersji Customa. Dlaczego?
Konfiguracji samochodu z krótkim nadwoziem jest aż 48 jeśli wziąć pod uwagę każdą specyfikację wyposażenia, wersję silnikową i ładowność. Dodajmy do tego 34 wersje z długim nadwoziem i 28 wersji z podwójną kabiną w wersji krótkiej i 22 wersje z podwójną kabiną i długim nadwoziem i łącznie mamy 132 wersje tego samochodu, nie licząc opcji podniesionego dachu.