Tydzień w motorsporcie #3
Citroën Racing pokazał C3 WRC, Red Bull zostaje z Ogierem, Andreas Mikkelsen wraca do Škody, a Felipe Massa do Williamsa, z którego odszedł Pat Symonds. Zapraszam na podsumowanie minionego tygodnia w sportach motorowych.
26.12.2016 | aktual.: 01.10.2022 20:48
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Citroën Racing prezentuje C3 WRC
Francuski zespół Citroën Racing zaprezentował C3 WRC i swój skład na sezon 2017. Kierowcą numer jeden został już dano potwierdzony Kris Meeke, a w zdobywaniu punktów będą mu pomagali Craig Breen i Sébastien Lefebvre. Później dołączy tradycyjnie już Khalid Al Qassimi. Yves Matton nie ukrywa, że chce z nowym modelem odnosić sukcesy, takie jak z Xsarą WRC oraz C4 WRC.
Andreas Mikkelsen wraca do swoich korzeni
Norweg Andreas Mikkelsen, który dzięki doskonałym wynikom w Škodzie trafił do WRC na najwyższy poziom, teraz został zmuszony wrócić do czeskiego zespołu. Wystartuje Fabią R5 w Rajdzie Monte Carlo, a jego polotem pozostanie Anders Jæger.
Menedżer Mikkelsena, Erik Veiby, podobnie jak ja, nie może uwierzyć, że kierowca z takim doświadczeniem i wynikami w trzech ostatnich latach, nie znalazł miejsca w fabrycznym zespole WRC. Moim zdaniem, Norweg zasłużył na więcej niż Jari-Matti Latvala.
Red Bull z Sébastienem Ogierem i M-Sportem
Nie będzie Red Bull Teamu, ale znana marka związała się z załogą Sébastien Ogier i Julien Ingriassia w M-Sporcie. Tylko jedna Fiesta będzie jeździła w barwach Red Bulla, natomiast druga, prowadzona przez Otta Tanaka, w tradycyjnych dla stajni niebiesko-białych. Trzecim samochodem wystartuje w Monte Carlo prawdopodobnie Elfyn Evans, ale nie wiadomo, czy zaliczy pełny sezon.
Malcolm Wilson zapowiedział, że już na trasie Monte Carlo pojawią się trzy samochody, natomiast w całym sezonie będzie ich jeszcze więcej. Jest to związane z dopuszczeniem przez FIA zespołów prywatnych, używających rajdówek w specyfikacji 2017. Jedną z Fiest prawdopodobnie będzie jeździł Mads Ostberg, który zapowiedział, że na pewno wystartuje w przyszłym roku.
Volkswagen zbyt konserwatywny
Francois-Xavier Demaison, dyrektor techniczny Volkswagena w WRC twierdzi, że podeszli bardzo ostrożnie i tak zbudowali swój samochód na sezon 2017. Po tym, co widzieliśmy u rywali, Polo GTI WRC rzeczywiście wygląda na delikatną przeróbkę tegorocznego modelu. Kto wie, czy Volkswagen byłby w czołówce z tak konserwatywnym projektem, choć z drugiej strony, już w trzeciej lub czwartej rundzie mistrzostw mogłyby się pojawić duże poprawki.
Na chwilę obecną nie wiadomo co będzie dalej z samochodami niemieckiego producenta. Tuż po ogłoszeniu decyzji o odejściu z WRC, Volkswagen mówił, że żaden samochód nie będzie startował w przyszłym roku, a dziś krążą plotki nawet o przekazaniu wszystkich kierowcom prywatnym.
Felipe Massa zostanie w Williamsie, ale odejdzie Pat Symonds
Felipe Massa, który w tym roku ogłosił odejście z Formuły 1, zaakceptował propozycję Williamsa pozostania na jeszcze jeden rok, jeżeli z ekipy odejdzie Valtteri Bottas. Przypominam, że Fin dostał ofertę od Mercedesa i teraz czekamy na rozwój wydarzeń.
Nie będzie na to czekał Pat Symonds, szef techniczny Williamsa, który złożył rezygnację. Rzekomo powodem tej decyzji jest przyjście na jego miejsce Paddy'ego Lowe z Mercedesa. Na chwilę obecną nie znam jeszcze szczegółów na ten temat.