Tydzień w motorsporcie #15

Polak trafił do NASCAR, zespoły WTCC zaprezentowały się przed rozpoczęciem sezonu, Force India na serio pokazała różowy bolid, a McLaren ma bardzo poważne problemy z silnikiem Hondy.

Tydzień w motorsporcie #15
Źródło zdjęć: © fot. WTCC
Marcin Łobodziński

19.03.2017 | aktual.: 01.10.2022 20:28

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Polak w NASCAR

Polak Maciej Dreszer wystartuje w serii wyścigowej NASCAR Whelen Euro Series w Europie i kilku wyścigach NASCAR w Ameryce. Po dwóch testach w Belgii i we Włoszech został przyjęty do zespołu DF1 Racing. 21-letni kierowca z Tarnowa zadebiutuje już 7 kwietnia w Wenecji. Drugi start jest przewidziany na 9 czerwca na brytyjskim obiekcie Brands Hatch.

Obraz
© fot. Maciej Dreszer Racing Page / facebook

Co interesujące, nie jest to pierwszy Polak, któremu udało się dotrzeć do serii NASCAR. Szlaki Dreszerowi przetarł już w 1973 roku Władysław Surma, który zadebiutował w Australii i startował również w serii amerykańskiej, ale wielkiej kariery nie zrobił. Miejmy nadzieję, że dokona tego Maciej Dreszer, któremu życzymy powodzenia.

Stawka WTCC zaprezentowana

W Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych wystartuje oficjalnie osiem zespołów, w skład których wchodzi trzynastu kierowców. Tak przynajmniej ma wyglądać pierwszy wyścig, bo później mogą zajść pewne zmiany. Składy zaprezentowano podczas przedsezonowych testów na torze Monzy.

Obraz
© fot. WTCC

Sébastien Loeb Racing (Citroën C-Elysée WTCC)

  • Tom Chilton
  • Mehdi Bennani
  • John Filippi

Castrol Honda World Touring Car Team (Honda Civic WTCC)

  • Norbert Michelisz
  • Tiago Monteiro

Zengő Motorsport (Honda Civic WTCC)

  • Aurélien Panis

ROAL Motorsport (Chevrolet RML Cruze TC1)

  • Tom Coronel

All-Inkl.com Münnich Motorsport (Citroën C-Elysée WTCC)

  • Robert Huff

Honda Racing Team JAS (Honda Civic WTCC)

  • Ryo Michigami

Polestar Cyan Racing (Volvo S60 Polestar TC1)

  • Néstor Girolami
  • Thed Björk
  • Nick Catsburg

RC Motorsport (Łada Vesta WTCC)

  • Yann Ehrlacher

Zespół Force India na różowo

Zespół Formuły 1 Force India przedstawił nowe malowanie swoich bolidów po zawarciu umowy z austriacką firmą BWT działającą w branży uzdatniania wody. Różowo-czarny bolid z przewagą tego pierwszego koloru szybko stał się obiektem drwin w świecie motorsportu, a także w internecie, co w pewnym sensie nie dziwi.

Obraz
© fot. Force India

Właściciel zespołu Vijay Mallya komentując to wydarzenie uznał partnerstwo z BWT za najważniejszy kontrakt w historii jego ekipy. Natomiast różowy kolor jest jego zdaniem oznaką siły tego partnerstwa. Nie wątpimy, ponieważ według gazety „Kleine Zeitung” kontrakt opiewa na kwotę 15-20 mln dolarów.

Kłopoty partnerstwa McLaren-Honda?

Po bardzo nieudanych testach przedsezonowych ekipy McLarena, powstało wiele szumu wokół partnerstwa z dostawcą silników - Hondą. Media bacznie obserwują zachowania przedstawicieli obu firm. Rzekomo McLaren kontaktował się z Mercedesem i toczą się rozmowy na temat kontraktu.

Obraz
© fot. McLaren Media Centre

Dyrektor wyścigowy zespołu Eric Boullier nie ukrywa, że współpraca przebiega gorzej niż się spodziewali na samym początku. Przyznał, że McLaren z silnikiem Mercedesa byłby znacznie lepszym bolidem. Prasa od razu zaczęła tworzyć wnioski, bo o ich wyciąganiu trudno tu uczciwie mówić.

Boullier odpowiedział jedynie na pytanie o to, czy McLaren byłby szybszy z Mercedesem. Pomimo kontraktu z Hondą, trudno było odpowiedzieć inaczej, gdyż jest to oczywiste. Tymczasem od razu pojawiły się plotki o podpisaniu kontraktu z niemieckim producentem od sezonu 2018.

Nie jest to wykluczone, ale nie ma też co tworzyć przyszłości, której nie znamy. Honda zapewnia o swoim stuprocentowym zaangażowaniu w pracę nad silnikiem i nie wątpimy, że Japończycy robią co mogą, by poprawić osiągi.

Tymczasem do McLarena wrócił Mika Hakkinen, ale nie w roli kierowcy lecz jako ambasador zespołu.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)