Trophy, czyli mocniejsze Renault Megane RS [aktualizacja]
Gorące lato przed nami, czas więc na gorące premiery. O temperaturę na odpowiednim poziomie zdecydowało się zadbać Renault.
13.06.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:53
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Francuski koncern wypuszcza na rynek mocniejszą edycję specjalną modelu Megane RS. Wersja Trophy ma 265 KM i 360 Nm momentu, czyli o 15 KM i 20 Nm ponad standardowego RS-a. Samochód napędza dwulitrowa turbodoładowana jednostka, co oznacza, że z jednego litra uzyskujemy 132,5 KM mocy. Ciśnienie turbosprężarki podniesiono o 0,2 bara (do 2,5 bara). Poza tym RS Trophy jest nieco bardziej aerodynamiczny.
Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje Renault tylko sześć sekund, czyli o 0,1 sekundy mniej niż w RS. Prędkość maksymalną zwiększono o 4 km/h, a więc do 254 km/h. Renault obiecuje, że samochód spali średnio 8,2 litra benzyny, a do atmosfery wyemituje 190 g CO2 na km. Środek zdominują fotele Recaro, na pokładzie znajdzie się też inspirowany Formułą 1 komputer pokładowy. Megane Trophy RS jeździ na wyczynowych oponach Bridgestone Potenza i ma dziewiętnastocalowe aluminiowe felgi w kolorze czarnym.
Renault Megane RS Trophy zadebiutuje 17 czerwca podczas Renault Sport Day na torze Nürburgring. Samochód trafi do sprzedaży 20 czerwca.
[Aktualizacja]
Renault Megane RS Trophy będzie dostępne w salonach Renault we Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii, Portugalii, Hiszpanii, Włoszech, Szwajcarii, Austrii i Słowenii. Cena - 35 500 euro. W Wielkiej Brytanii samochód ma kosztować z kolei 27 820 funtów. Zamówienia można składać od 20 czerwca, realizacja nastąpi ok. 15 lipca. Renault wyprodukuje 500 egzemplarzy modelu Trophy, w tym 50 na rynek brytyjski.
Źródło: WorldCarFans