Test: Toyota GR Supra 2.0 - dodatkowy litr? Mnie już wystarczy
Kiedy w samochodzie sportowym pojawia się wersja ze słabszym silnikiem, zawsze jest jej trudniej zrobić dobre wrażenie. Większość fanów sportowych samochodów po prostu nie trawi downsizingu. Supra 2.0 też nie ma łatwo.
17.12.2020 | aktual.: 14.10.2022 17:17
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Toyota GR Supra 2.0 (2020) - opinia, test
Gdy pojawiła się na rynku słabsza Toyota Supra z silnikiem o pojemności 2,0 l, większość osób stwierdziła, że R4 to nigdy nie będzie R6. Mówiono, że na pewno ten samochód gorzej brzmi, jest wolniejszy i niekoniecznie lepiej jeździ. I - szczerze mówiąc - zanim przetestowałem to auto, uważałem podobnie. W końcu przyszedł czas, by przekonać się na własnej skórze, jak jest naprawdę.
Do redakcji przyjechała wersja Fuji Speedway stworzona na cześć słynnego toru wyścigowego. W ten sposób Japończycy chcą podkreślić, jak ważną rolę w opracowaniu ich auta odegrał ten obiekt. Samochód został pomalowany w barwy stajni Toyota Gazoo Racing, stąd połączenie białego metalizowanego lakieru z czerwonymi wstawkami oraz czarnymi 19-calowymi kutymi felgami.
Czy zatem Toyota Supra ze słabszym 2-litrowym silnikiem może równać się z mocniejszą wersją? Czy jest w stanie zaoferować podobną ilość emocji? Postanowiłem to sprawdzić w kilku konkurencjach.