Toyota podała ceny Ducato. Znaczy Proace Maxa
W gamie Toyota Professional debiutuje nowy Proace Max, który w praktyce jest Fiatem Ducato ze zmienioną atrapą chłodnicy. To najdłużej produkowane auto, jakie można obecnie kupić, a wciąż cieszy się powodzeniem.
26.05.2024 12:18
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Toyota Proace Max zapisze się na kartach historii jako model, który zadebiutował w 2024 roku. W praktyce jednak jest to trzecia generacja Fiata Ducato zaprezentowana po raz pierwszy prawie 20 lat temu! Tak, Ducato typ 250 miał swój debiut w 2006 roku, choć pewnie z działem marketingu można by długo dyskutować o roku 2014, kiedy to model przeszedł gruntowaną modernizację, ale nadal była to tylko modernizacja. Wewnętrzna nazwa modelu się zmieniła na Typ 290, ale mimo to, nawet licząc od 2014 roku, jest to jedno z najdłużej oferowanych na rynku aut, choć już nie najdłużej.
Wracając do Proace Maxa, to jest to obecnie największe auto użytkowe marki Toyota oferowane w Europie. Do sprzedaży trafił jako furgon, podwozie do zabudowy z pojedynczą lub podwójną kabiną, a także wariant ze skrzynią załadunkową.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dostawczak Toyoty będzie produkowany w europejskich fabrykach Stellantisa: w Polsce w Gliwicach oraz w Atessie we Włoszech. Zamówienia będzie można składać od 1 czerwca bieżącego roku. Samochody są objęte trzyletnią gwarancją z maksymalnym przebiegiem 1 mln km.
Wersje i ceny
Toyota Proace Max ma pod maską silnik Diesla 2.2 D-4D o mocach 120, 140 lub 180 KM, sparowany sześciobiegową skrzynią manualną lub ośmiobiegowym automatem. Do wyboru będzie także napęd elektryczny z baterią o pojemności 110 kWh. Silnik o 270 KM i generujący 410 Nm momentu obrotowego będzie zmieniać dostawczaka w prawdziwą rakietę. Zasięg auta zgodnie z normą WLTP wynosi do 420 km. Szybkie ładowanie ma być realizowane maksymalną mocą do 150 kW.
Van oferowany jest w dwóch wersjach wyposażenia – Active oraz Comfort, z dwiema długościami rozstawu osi, z trzema długościami nadwozia oraz z trzema wysokościami. Wybrane wersje napędowe będą oferowane w dwóch lub jednym wariancie ładowności. Podwozie do zabudowy oraz wariant ze skrzynią załadunkową sparowano z wersją wyposażenia Active oraz silnikami o mocy 140 lub 180 KM.
Ceny startują z poziomu 140 100 zł netto za Furgon w specyfikacji Active i 120-konnym silnikiem. Ceny wersji Comfort zaczynają się od 159 400 zł netto. Podwozie można kupić od 142 900 zł a podwozie ze skrzynią za 156 900 zł.