Toyota: nowa platforma GA‑B dla miejskich samochodów
Sukces samochodów powstałych na platformie z serii TNGA, takich jak nowa Corolla czy RAV4, będzie kontynuowany w gamie pojazdów miejskich dzięki nowej płycie podłogowej o nazwie GA-B. Auta mają być przestronne i prowadzić się lepiej niż dotąd.
05.09.2019 | aktual.: 22.03.2023 18:11
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
TNGA (Toyota New Global Architecture) to cała rodzina płyt podłogowych, które Toyota stosuje w najnowszych modelach. Przykładowo, GA-C posłużyła do budowy najnowszego Priusa, a także Toyoty C-HR czy Corolli. Na większej płycie GA-K zbudowano Camry oraz RAV4. Najnowsze wcielenie TNGA przyjdzie wraz z nowym Yarisem, którego japoński producent pokaże jeszcze w tym roku.
To właśnie na platformie GA-B powstanie ten niezwykle popularny w Polsce samochód. Będzie sztywniejszym, lżejszym i lepiej jeżdżącym autem miejskim. Przy okazji tańszym w produkcji.
Producent zapowiada, że na tej płycie z tyłu jest możliwe zastosowanie belki skrętnej lub zawieszenia wielowahaczowego w zależności od typu i charakteru samochodu. W Yarisie spodziewam się raczej prostej belki skrętnej, ale który model dostanie wielowahacz? Może sportowa wersja tego modelu?
Nowa platforma GA-B została opracowana z myślą o maksymalizacji miejsca we wnętrzu. Przy okazji nieco zmieniono układ wnętrza. Na przykład, fotel kierowcy jest przesunięty do tyłu względem osi. Przestrzeń we wnętrzu zapewni duży rozstaw osi oraz krótkie zwisy.