Toyota: nowa platforma GA‑B dla miejskich samochodów

Sukces samochodów powstałych na platformie z serii TNGA, takich jak nowa Corolla czy RAV4, będzie kontynuowany w gamie pojazdów miejskich dzięki nowej płycie podłogowej o nazwie GA-B. Auta mają być przestronne i prowadzić się lepiej niż dotąd.

Platforma TNGA-B zostanie użyta m.in. do budowy nowego Yarisa. Ciekawa jest opcja tylnego zawieszenia.
Platforma TNGA-B zostanie użyta m.in. do budowy nowego Yarisa. Ciekawa jest opcja tylnego zawieszenia.
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

05.09.2019 | aktual.: 22.03.2023 18:11

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

TNGA (Toyota New Global Architecture) to cała rodzina płyt podłogowych, które Toyota stosuje w najnowszych modelach. Przykładowo, GA-C posłużyła do budowy najnowszego Priusa, a także Toyoty C-HR czy Corolli. Na większej płycie GA-K zbudowano Camry oraz RAV4. Najnowsze wcielenie TNGA przyjdzie wraz z nowym Yarisem, którego japoński producent pokaże jeszcze w tym roku.

To właśnie na platformie GA-B powstanie ten niezwykle popularny w Polsce samochód. Będzie sztywniejszym, lżejszym i lepiej jeżdżącym autem miejskim. Przy okazji tańszym w produkcji.

Producent zapowiada, że na tej płycie z tyłu jest możliwe zastosowanie belki skrętnej lub zawieszenia wielowahaczowego w zależności od typu i charakteru samochodu. W Yarisie spodziewam się raczej prostej belki skrętnej, ale który model dostanie wielowahacz? Może sportowa wersja tego modelu?

Nowa platforma GA-B została opracowana z myślą o maksymalizacji miejsca we wnętrzu. Przy okazji nieco zmieniono układ wnętrza. Na przykład, fotel kierowcy jest przesunięty do tyłu względem osi. Przestrzeń we wnętrzu zapewni duży rozstaw osi oraz krótkie zwisy.

Komentarze (4)