Toyota C‑HR (2017) - polski cennik
Toyota przygotowała już ofertę na swój najnowszy model C-HR. Samochód jest sporo tańszy od swojej większej siostry RAV4.
05.09.2016 | aktual.: 20.10.2022 20:30
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
79 900 zł – na tyle wyceniono najnowszą Toyotę C-HR. To typowy crossover bez zadatków na terenówkę z odważnie narysowanym nadwoziem. Mierzy ono 4350 mm długości przy rozstawie osi 2640 mm, co idealnie plasuje C-HR w segment C. Jest nie tylko alternatywą dla RAV4 dla osób, którym nie zależy aż tak na przestrzeni, ale także dla Aurisa, jeżeli chcemy samochodu wyższego i przede wszystkim ciekawszego. Bagażnik ma 377 litrów pojemności, czyli odpowiada kompaktom.
Do napędu C-HR mogą posłużyć wyłącznie silniki benzynowe, znane z kompaktów Toyoty. Podstawowym jest motor 1.2 Turbo o mocy 116 KM, współpracujący z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów. Dopłata za bezstopniową przekładnię Multidrive S to 7500 zł, natomiast za napęd na cztery koła trzeba dołożyć kolejne 10 000 zł dokupując obowiązkowo automat. Łącznie podstawowy wariant Toyoty C-HR z napędem 4x4 kosztuje 97 400 zł.
Polityka cenowa jest o tyle ciekawa, że chcąc nabyć najwyższy z czterech standardów wyposażenia, w tym przypadku Prestige, trzeba dopłacić za lakier metaliczny lub perłowy – odpowiednio 2500 lub 3500 zł.
Drugą wersją napędową jest hybryda z systemem znanym z Aurisa. Silnik elektryczny współpracuje tu z benzynową jednostką 1.8, a łączna moc systemu to 122 KM. Samochód z takim napędem jest dostępny od drugiej wersji wyposażenia Premium za minimum 104 900 zł.
Czym różni się wyposażenie Premium od standardowego Active? W wyższej wersji otrzymamy m. in. układ rozpoznawania znaków drogowych, światła przeciwmgielne, skórzaną kierownicę, oświetlenie lusterek w osłonach przeciwsłonecznych, dwustrefową klimatyzację automatyczną, kamerę cofania, przycisk do uruchamiania silnika, 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów czy system multimedialny Toyota Touch 2 z dotykowym ekranem o przekątnej 8 cali i sześcioma głośnikami.
W standardzie Active znajdziemy już takie elementy jak siedem poduszek powietrznych, aktywne systemy bezpieczeństwa jazdy, aktywny tempomat, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, klimatyzacja manualna, centralny zamek czy radioodtwarzacz z czterema głośnikami.
Warto w tym miejscu zaznaczyć, że z elementów wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa, prawie wszystko otrzymujemy już w najtańszej wersji wyposażenia. Dopiero trzecia wersja Dynamic ma bez dopłaty system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu oraz system monitorowania martwego pola w lusterkach. Można to dokupić do niższych standardów z Pakiecie Tech za 6900 zł, w skład którego wchodzą ponadto: automatycznie składane lusterka, inteligentny kluczyk z uruchamianiem samochodu przyciskiem, podgrzewanie kierownicy i system automatycznego parkowania.