Nowe A6. Wiemy, ile kosztuje. Napęd nie zadowoli każdego
Audi A6 jakie znaliście, odchodzi do lamusa. Teraz jego rolę poniekąd przejmie A7, natomiast na miejsce znanego modelu wchodzi elektryk, który będzie jedyną opcją napędową pod nazwą "A6". Niemiecki producent opublikował też polski cennik. Choć tanio nie jest, A6 e-tron jest jedną z najtańszych propozycji w segmencie.
20.11.2024 | aktual.: 20.11.2024 11:19
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wraz z nową gamą elektrycznych modeli Audi chce wprowadzić markę w nową erę. Pomóc w tym ma także nowa nomenklatura, zgodnie z którą modele z parzystą liczbą w nazwie będą dysponować bezemisyjnym napędem, natomiast z nieparzystą – spalinowym. Tak stało się już w przypadku modelu Q6, Q8, a teraz pora na A6 e-tron.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
A6 e-tron jest drugim po Q6 modelem bazującym na platformie PPE. Standardowo dysponuje akumulatorem o pojemności 100 kWh, która ma pozwolić, w zależności od wersji, na zasięg nawet do 750 km. Maksymalna moc ładowania wynosi z kolei 270 kW i ma pozwolić uzupełnić energię do 80 proc. w 21 minut. W późniejszym czasie do oferty dołączy także odmiana z mniejszą baterią 83 kWh.
Audi A6 e-tron Sportback – ceny dla wersji silnikowych
- e-tron (326 KM) – od 299 900 zł
- performance (381 KM) – od 361 200 zł
- quattro (462 KM) – od 380 900 zł
Audi A6 e-tron Avant – ceny dla wersji silnikowych
- e-tron (326 KM) – od 307 400 zł
- performance (381 KM) – od 368 700 zł
- quattro (462 KM) – od 388 400 zł
Audi S6 e-tron Sportback – ceny dla wersji silnikowych
- quattro (551 KM) – od 474 600 zł
Audi S6 e-tron Avant – ceny dla wersji silnikowych
- quattro (551 KM) – od 482 100 zł
Jak widać, podstawowa wersja mieści się poniżej psychologicznej granicy 300 tys. zł. Co więcej, taką ceną Audi bije na głowę swoich głównych rywali – Mercedes EQE z 292-konnym silnikiem startuje od 324,1 tys. zł, natomiast BMW i5 z 340-konnym napędem – od 345 tys. zł. Marka z Ingolstadt deklaruje przy tym najwyższy zasięg – 624 km (kontra 579 km w BMW i… 623 km w Mercedesie).
Zobacz także
W wersji performance Audi obiecuje już 754 km, natomiast w odmianie quattro – 714 km. Nieco mniej przejedziemy wybierając Avanata – kolejno 595, 716 i 682 km. W przypadku sportowej odmiany S6, na jednym ładowaniu według producenta przejedziemy 660 km i 634 km w Avancie. A na co możemy liczyć w wyposażeniu?
Audi sprzedaje A6 e-trona tylko w jednej wersji wyposażenia Base dla wszystkich wersji napędowych (co wcale nie oznacza, że jest ubogo), do której można dokupić pakiety lub poszczególne opcje. W standardzie dostaniemy m.in. 19-calowe felgi, LED-owe światła z przodu i z tyłu, ogrzewane i elektrycznie składane boczne lusterka, oświetlenie ambiente, czujniki parkowania z kamerą cofania, adaptacyjny tempomat, 3-strefową klimatyzację automatyczną, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, klimatyzację postojową oraz podgrzewane przednie fotele.