Test wideo: Porsche 911 Targa 4S vs Mercedes SL 63 AMG – cel podobny, ale drogi zupełnie inne
Z jakimi samochodami najbardziej kojarzy się lato? Oczywiście z tymi, które w każdym dogodnym dla pasażerów momencie mogą zostać pozbawione dachu. Jednak wybór odpowiedniego kabrioletu to więcej problemów niż mogłoby się wydawać.
18.07.2023 | aktual.: 08.12.2023 10:04
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Postanowiłem więc nieco bliżej przyjrzeć się temu zagadnieniu i do porównania wybrałem dwa samochody, których historie wciągają lepiej niż niejedna powieść. Mercedes SL 63 AMG to najbardziej klasyczne rozwiązanie, z jakim można mieć do czynienia. Długa maska, krótki tył i miękki dach. Jeśli ktoś pomyśli o sportowym roadsterze, to przed oczami ukaże mu się właśnie taki samochód.
Pod maską SL-a pracuje potężne, doładowane czterolitrowe V8 generujące 585 KM i aż 800 Nm momentu obrotowego. To wszystko sprawia, że przy każdym dodaniu gazu asfalt jest niemal zwijany w rulonik. No i ten dźwięk!
Zobacz także
Porsche 911 Targa 4S, które wziąłem do porównania, to zupełnie inny zawodnik. Mamy tutaj sześciocylindrowego, trzylitrowego turbodoładowanego boksera umieszczonego z tyłu, który generuje 450 KM i 530 Nm. Ktoś teraz powie: moment! Ponad 130 KM i 270 Nm różnicy pomiędzy tymi samochodami? Przecież Mercedes zmiażdży Porsche! Niekoniecznie.
Porsche bowiem jest aż o 220 kg lżejsze od mercedesa, co w przypadku aut sportowych jest olbrzymią różnicą. Porsche, pomimo mniejszej mocy, przyspiesza do 100 km/h w 3,8 s, czyli zaledwie o 0,2 s wolniej od mercedesa. Pomimo tego, że ich cel jest bardzo podobny, to każde z nich wybrało zupełnie inną drogę. Jaką? Zapraszam do obejrzenia testu wideo.