Test: Toyota Land Cruiser J30 - pierwszy test w Polsce
Toyota Land Cruiser od kilkudziesięciu lat jest uznawana za synonim niezawodnej japońskiej terenówki. W tym filmie przybliżę wam najnowszą odmianę, której w polskim salonie kupić nie można.
18.02.2022 | aktual.: 30.09.2022 14:28
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Toyota Land Cruiser J30 - opinia, test
W 2021 roku Toyota zaprezentowała następcę Land Cruisera J20. Seria 300 od razu skradła serca klientów, którzy rzucili się do salonów. W zależności od wersji wyposażeniowej oraz silnika czas oczekiwania na niektórych rynkach może wynieść nawet cztery lata. Nie jest to wina wyłącznie dużego popytu, lecz też problemów z dostępnością niektórych części.
Samochód jest zaprojektowany na nowej platformie GA-F, która jest pierwszą konstrukcją opartą na ramie w architekturze TNGA. Nowe rozwiązania mają zapewnić większą sztywność nadwozia, lepsze prowadzenie oraz właściwości terenowe. To również zasługa obecnej na pokładzie elektroniki.
Land Cruiser występuje w różnych wersjach wyposażenia. Podstawowa odmiana to GX, natomiast topowa nosi oznaczenie GR Sport. Prezentowany egzemplarz to specyfikacja GXR, czyli druga po bazowej. Nowy Land Cruiser może mieć pięć lub siedem miejsc. Masa własna pojazdu mieści się w przedziale 2495 - 2630 kg (w zależności od wersji wyposażenia) Maksymalna masa ciągniętej przyczepy to 750 kg (bez hamulców) oraz 3500 kg (w przypadku przyczepy wyposażonej w układ hamulcowy). Samochód jest dostępny z dwoma silnikami benzynowymi oraz jednym wysokoprężnym.