Poradniki i mechanikaTest opon letnich GTU 2020. Niemcy sprawdzili tanie ogumienie w rozmiarze 215/55 R17

Test opon letnich GTU 2020. Niemcy sprawdzili tanie ogumienie w rozmiarze 215/55 R17

Co roku niemiecki GTU publikuje testy letniego ogumienia. Tym razem jednak nasi zachodni sąsiedzi przeprowadzili porównanie własności opon ze średniej i niskiej półki. Czy można mieć tanie i dobre?

Choć na zmianę opon na letnie wciąż jest zbyt wcześnie, to już warto o nich pomyśleć. Jeśli musisz kupić nowy komplet, teraz możesz zaoszczędzić
Choć na zmianę opon na letnie wciąż jest zbyt wcześnie, to już warto o nich pomyśleć. Jeśli musisz kupić nowy komplet, teraz możesz zaoszczędzić
Źródło zdjęć: © Andrzej Zbraniecki/East News
Tomasz Budzik

03.03.2020 | aktual.: 22.03.2023 16:14

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Choć opony to jedyne elementy, które łączą samochód z podłożem, część kierowców nie chce wydawać na nie zbyt wiele. Właśnie z myślą o nich niemiecki GTU przeprowadził test ogumienia 215/55 R17, a więc dla kompaktowych SUV-ów czy nieco większych i starszych modeli. W stawce nie znajdziemy tu żadnej renomowanej marki. Oto wyniki.

Maxxis Premitra 5

Ogólny wynik: 154/190

Jazda na mokrej nawierzchni: 60/80

Jazda na suchej nawierzchni: 51/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 43/50

Cena (za 1 szt.): 330 zł

Sava Intensa UHP 2

Ogólny wynik: 146/190

Jazda na mokrej nawierzchni: 56/80

Jazda na suchej nawierzchni: 47/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 43/50

Cena (za 1 szt.): 350 zł

Fulda SportControl 2

Ogólny wynik: 145/190

Jazda na mokrej nawierzchni: 61/80

Jazda na suchej nawierzchni: 47/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 37/50

Cena (za 1 szt.): 390 zł

Apollo Aspire XP

Ogólny wynik: 136/190

Jazda na mokrej nawierzchni: 51/80

Jazda na suchej nawierzchni: 45/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 40/50

Cena (za 1 szt.): 390 zł

Toyo Proxes Sport

Ogólny wynik: 135/190

Jazda na mokrej nawierzchni: 56/80

Jazda na suchej nawierzchni: 44/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 35/50

Cena (za 1 szt.): 360 zł

Kleber Dynaxer HP4

Ogólny wynik: 129/190

Jazda na mokrej nawierzchni: 45/80

Jazda na suchej nawierzchni: 47/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 37/50

Cena (za 1 szt.): 380 zł

Firestone Roadhawk

Ogólny wynik: 126/190

Jazda na mokrej nawierzchni: 43/80

Jazda na suchej nawierzchni: 44/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 39/50

Cena (za 1 szt.): 350 zł

Hankook Ventus Primes 125

Ogólny wynik: 122/190

Jazda na mokrej nawierzchni: 36/80

Jazda na suchej nawierzchni: 47/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 39/50

Cena (za 1 szt.): 380 zł

Avon ZV7

Ogólny wynik: 119/190

Jazda na mokrej nawierzchni: 41/80

Jazda na suchej nawierzchni: 41/60

Opory toczenia, środowisko i cena: 37/50

Cena (za 1 szt.): 370 zł

Testy przeprowadzano z wykorzystaniem Audi Q2. Na suchej nawierzchni pomiędzy testowanymi oponami zauważono niewielkie różnice. Najlepsze okazało się ogumienie Maxxis, ale wszystkie modele z wyjątkiem produktów, Toyo, Firestone oraz Avon pozostawały bardzo niedaleko za zwycięzcą. Większe różnice ujawniły się po zmianie warunków pogodowych.

Próba hamowania na mokrej nawierzchni z prędkości 80 km/h pokazała, że żadna z testowanych opon nie może równać się z produktami premium. Niektóre opony ze średniej półki wypadły jednak całkiem dobrze. Dotyczy to przede wszystkim propozycji firm Fulda, Maxxis, Toyo oraz Kleber. Jak zauważają niemieccy specjaliści, warto pamiętać, że nowa i nieco tańsza opona w takich warunkach może poradzić sobie lepiej niż markowa, ale mocno zużyta.

Jeśli więc zastanawiasz się nad "dojeżdżeniem" mocno przechodzonego letniego kompletu ze względu na oszczędności, warto rozważyć zakup nowych, ale tańszych opon.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (3)