Test: Hyundai i20 N — wytrzymasz z nim na co dzień?
Obecnie producenci oferują samochody, które mają spełnić szeroki wachlarz oczekiwań potencjalnego klienta. Auta z ukierunkowanym charakterem to zjawisko coraz rzadsze. Czy Hyundai i20 N jest samochodem, który stara się zadowolić wszystkich?
07.02.2022 | aktual.: 30.09.2022 14:37
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Hyundai i20 N — test wideo
Samochody określane mianem hot hatcha mają coraz mniejszy udział w rynku, ponieważ klienci chcą mieć auta bardziej uniwersalne, które niemal na żądanie będą zmieniać swój charakter w zależności od aktualnych potrzeb. Są jednak samochody, które dzielnie opierają się temu zjawisku. Jednym z nich jest Hyundai i20 N.
W dobie downsizingu czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 i mocy 204 KM stanowi ciekawą alternatywę dla jednostek w konkurencyjnych modelach. Maksymalny moment obrotowy wynosi 275 Nm, co ma zapewnić przyspieszenie do 100 km/h na poziomie 6,2 sekundy. Prędkość maksymalna szacowana jest na 230 km/h. Hyundai i20 N występuje jedynie ze skrzynią manualną.
Kierowca tego samochodu musi być przygotowany, że zawieszenie jest dość sztywno zestrojone, co znacznie zmniejszy komfort podróżowania na co dzień. Kolejnym sportowym elementem są fotele, które zapewniają przyzwoite trzymanie boczne. Kiedy będziemy korzystać ze sportowego trybu jazdy, układ wydechowy pozwoli delektować się rasowym brzmieniem, które możemy wyciszyć w każdej chwili.
Czy dość precyzyjnie zdefiniowany charakter tego samochodu będzie stanowić duże wyzwanie dla osób, które będą chciały korzystać z niego niekoniecznie tylko od święta? Odpowiedź poznacie w filmie.