Ten Bentley może być sprzedany za 7 milionów dolarów!
Ten wyjątkowy egzemplarz Bentleya krąży od aukcji do aukcji i cieszy kolejnych właścicieli tym jak bardzo jest oryginalny. Przedstawiamy wam model 4 1/2 Litre 'Bobtail' z 1928 roku, który prawdopodobnie osiągnie cenę około 7 mln dolarów.
Samochód zostanie wystawiony na aukcji Amelia Concours d'Elegance, przygotowanej przez dom aukcyjny RM Sotheby's. Cena, za jaką przewiduje się go sprzedać to około 7 milionów dolarów. Już wcześniejszy właściciel zainkasował za niego 6,05 milionów na aukcji prowadzonej przez Gooding & Company, więc nie powinno być to problemem. Dlaczego jest tak drogi?
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ponieważ jest wyjątkowy. To Bentley 4 1/2 Litre Le Mans Sports 'Bobtail', co oznacza skrócony ogon. To jeden z wielu egzemplarzy 4 1/2 Litre, ale jedyny z taką tylną częścią i zamocowanym w tym miejscu kołem zapasowym. Tradycyjnie w tym modelu było ono mocowane na boku przedniej części, na komorze silnika. To oryginalne nadwozie o numerze KM3088 przygotowała firma Vanden Plas, stąd też unikatowość egzemplarza. Jest jedyne w swoim rodzaju, opracowane z myślą o zmniejszeniu masy własnej.
Auto zbudowane do wyścigów w latach 20. występowało w dwóch wersjach: wolnossącej i doładowanej. Ten egzemplarz ma silnik bez sprężarki, którą mocowano tradycyjnie z przodu. Jednostka ma 4,4 litra pojemności i rozwija moc 150 KM. Paliwo dostarczają jej dwa gaźniki SU Sloper. W wersji ze sprężarką moc dochodziła do 200 KM.
Czym ten samochód zasłużył sobie jeszcze na uznanie? Dwukrotnie wziął udział w 24 Hours of Le Mans, zajął w jednym z wyścigów (1929 r.) trzecie miejsce, a także drugie w Brooklands Double Twelve w tym samym roku. Był też szósty w 6 Hours Brooklands w 1928 roku. Ponadto jest jedynym istniejącym egzemplarzem Bobtail z karoserią przygotowaną przez Vanden Plas.
Warto dodać, że wcześnie trafił do prywatnych rąk i jeszcze przed wojną przejechał ponad 160 tys. km. Auto było serwisowane w ASO Bentleya, miało wymienione kilka podzespołów, w tym skrzynię biegów, osprzęt silnika oraz przednią oś po wypadku, w jakim brał udział. Mimo, że był częściowo odnawiany, to jest to egzemplarz przede wszystkim starannie zachowany w oryginale, a wysoki przebieg tylko podnosi jego wartość. Już od kilku lat kolekcjonerzy doceniają bardziej auta w gorszym, ale oryginalnym stanie technicznym, świadczącym o ich używaniu i opowiadającym jakąś historię, niż starannie odrestaurowane sztuki.