Tajemniczy guzik dla pieszych. Mało kto wie, do czego służy

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad tym, do czego służy przycisk umieszczony na dole panelu sterującego sygnalizacją świetlną? Być może nawet nie zauważyłeś jego obecności, ale ten element ma bardzo istotną funkcję, której nie każdy jest świadomy.

Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne
Źródło zdjęć: © WP Autokult

16.01.2024 | aktual.: 25.01.2024 15:39

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W wielu miastach, na przejściach dla pieszych, można zauważyć specjalne panele sterujące, które mają za zadanie wywoływać zielone światło. Są one integralną częścią systemu sterowania sygnalizacją świetlną, regulującego ruch pieszych i zapewniającego bezpieczeństwo na drogach. Ale czy wiesz, że te panele mają jeszcze jedną, ukrytą funkcję, która jest nie mniej ważna?

Nie wszyscy wiedzą, że pod panelem, który jest odpowiedzialny za uruchomienie zielonego światła na przejściu dla pieszych, znajduje się specjalny, wibrujący przycisk. Na pierwszy rzut oka, mogłoby się wydawać, że służy on do natychmiastowego wywołania zielonego światła, ale tak naprawdę pełni on zupełnie inną funkcję.

Ten ukryty przycisk został zaprojektowany specjalnie po to, aby pomóc osobom niewidomym. Kiedy światło dla pieszych jest czerwone, przycisk jest nieruchomy. Jednak gdy światło zmienia się na zielone, przycisk zaczyna wibrować. Wibracja informuje osoby niewidome o tym, kiedy mogą bezpiecznie przejść przez ulicę.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ale to nie jedyna funkcja tego urządzenia. Na boku panelu, znajdziemy też wyżłobiony rysunek przejścia z oznaczonymi pasami ruchu, czy ewentualnymi wyspami. To dodatkowa pomoc dla osób niewidomych, które dzięki temu mogą lepiej zorientować się w przestrzeni i bezpiecznie poruszać po mieście. W ten sposób, ten mały, ukryty przycisk, pełni niezwykle ważną rolę, pomagając osobom niewidomym w codziennym poruszaniu się po mieście.

przejście dla pieszychbezpieczeństworuch drogowy
Komentarze (3)