Szybki i pakowny – Kicherer C 63 T AMG Supersport (2011)
Po pięknym i luksusowym Mercedesie CLS przerobionym przez Väth, dziś pora na auto nieco mniejsze, jednak bardziej uniwersalne i wcale nie wolniejsze od 660-konnego CLS-a. Chodzi o kombi przygotowane przez Kicherera.
22.10.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Po pięknym i luksusowym Mercedesie CLS przerobionym przez Väth, dziś pora na auto nieco mniejsze, jednak bardziej uniwersalne i wcale nie wolniejsze od 660-konnego CLS-a. Chodzi o kombi przygotowane przez Kicherera.
Dawno, dawno temu pojawił się samochód, który nazywał się Audi RS2. Było to pierwsze mocne kombi o bardzo dobrych osiągach. Audi miało nosa. Parę lat później nosa miał Brabus, który był pierwszą firmą, która wypuściła superkombi. Był to Brabus E V12 T z silnikiem o mocy 582 KM.
Co prawda przy prezentacji obecnie dostępnego E V12 Brabus nie pokazał odmiany kombi, ale inne firmy nie próżnują. Jakiś czas temu pisaliśmy na łamach Autokultu o G-Power M5 Touring Hurricane RS, a dziś czas na auto Kicherera.
Chodzi o zmodernizowany model C 63 T AMG, a więc kombi, które wyjeżdżając z fabryki miało 457-konny silnik złożony przez jednego z inżynierów z Affalterbach. Pod maską normalnego C 63 T znajduje się 6,2-litrowy wolnossący motor o ośmiu cylindrach w układzie widlastym, który swoją moc przekazuje przez 7-biegową, automatyczną skrzynię biegów na tylne koła.
Po tuningu jednostka napędowa ma prawie o 100 KM mocy i o 40 Nm momentu obrotowego więcej. Dokładnie wygląda to tak, że silnik Mercedesa dysponuje 550 KM mocy maksymalnej i 640 Nm szczytowego momentu obrotowego. Niestety nie wiemy jakim sposobem tuner uzyskał przyrost tych parametrów.
Dzięki podkręconemu silnikowi auto ma rzecz jasna lepsze osiągi. Wóz został spuszczony z elektronicznego kagańca, co oznacza, że może rozpędzić się do 320 km/h. Sprint do setki skrócił się z 4,60 s do 4,20 s.
Kolejnymi i ostatnimi modyfikacjami mechanicznymi są zmiany w zawieszeniu. Ale znowu brakuje konkretów – wiemy tylko, że samochód obniżono.
Tuning mechaniczny z optycznym łączą lżejsze i ładniejsze 20-calowe felgi pomalowane na kolor nadwozia Mercedesa.
Z zewnątrz w C 63 T zmieniły się tylko detale. Chodzi tutaj o osłonę chłodnicy, oprawy lusterek ramki okien i nakładkę imitującą dyfuzor z tyłu, które Kicherer zamienił na elementy wykonane z włókna węglowego.
We wnętrzu tuner może zmienić tapicerkę na skórę nappa i Alcantarę[sup]®[/sup] oraz wstawić detale pokryte czarnym fortepianowym lakierem.
Trochę szkoda, że Kicherer lubuje się tylko w czarnych samochodach – to już kolejne auto pomalowane na tę barwę.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 550 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 88,60 KM/l (seryjny – 73,62 KM/l)
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift Plus
- Typ napęd: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
- Koła przednie: 20”
- Koła tylne: 20”
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1795 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,26 kg/KM (seryjny – 3,93 kg/KM)
- Długość: 4711 mm
- Szerokość: 1795 mm
- Rozstaw osi: 2765 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,20 s
- Prędkość maksymalna: 320 km/hblock position=\inside7096/block
Źródło: WCF