Światełko w tunelu? – PFA Creative 370Z Roadster (2011)

Firma PFA Creative przedstawiła niedawno projekt Nissana 370Z Roadster, którego główną atrakcją są felgi przedsiębiorstwa Schmidt Revolution.

Światełko w tunelu? – PFA Creative 370Z Roadster (2011)
Olgierd Lachowski

10.05.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:44

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

PFA Creativ 370Z Roadster fot.2
PFA Creativ 370Z Roadster fot.2

Do wyboru są dwa warianty. W pierwszym felgi mają średnicę 20 cali. Przednie są szerokie na 9,5”, a tylne mają 12,0”. Na nie nałożone są opony Hankook 245/30 z przodu i 305/25 z tyłu. Komplet takich kół kosztuje 4999 euro.

Jeśli klient dołoży 1000 euro, to będzie mógł nabyć zestaw drugi, w którym 21-calowe felgi są „obute” również w opony, które z przodu mają rozmiar taki jak w pakiecie pierwszym, a z tyłu – 295/25 R 21.

Firma PFA ze swojej strony dokłada zawieszenie H&R warte 1150 euro oraz stworzony specjalnie do Nissana 370Z wysokiej jakości układ wydechowy wyceniony na 4500 euro.

Zwykły Nissan 370Z ma wkładany pod maskę motor V6, o kodzie wewnętrznym VQ37VHR, mający objętość skokową 3,7 l. Wolnossąca jednostka może się „pochwalić” 336 końmi mechanicznymi mocy dostępnymi przy aż 7000 obr./min i maksymalnym momentem obrotowym 366 Nm przy 5200 obr./min.

Taki silnik wystarcza, by zapewnić 370Z sportowe osiągi. PFA Creative postanowiło niczego nie zmieniać w silniku – a szkoda.

PFA Creativ 370Z Roadster fot.5
PFA Creativ 370Z Roadster fot.5

Za cenę nieco ponad 10 500 euro można nabyć interesujący pakiet tuningowy do nie mniej interesującego samochodu sportowego. Szkoda tylko, że tuner nie zajął się układem hamulcowym i motorem.

Dane techniczne


  • Typ: V6, 60supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3696 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 336 KM przy 7000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 90,91 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 366 Nm przy 5200 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 320 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 320 mm
  • Koła przednie: 9,5 x 20” lub 9,5 x 21”
  • Koła tylne: 12,0 x 20” lub 11,5 x 20”
  • Opony przednie: 245/30 R 20 Hankook lub 245/30 R 21 Hankook
  • Opony tylne: 305/25 R 20 Hankook lub 295/25 R 21 Hankook

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1554 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,63 kg/KM
  • Długość: 4247 mm
  • Szerokość: 1849 mm
  • Rozstaw osi: 2550 mm

Koszty:


  • Zawieszenie H&R: 1150 euro
  • Układ wydechowy: 4500 euro
  • Komplet kół (felgi i opony) 20”: 4999 euro
  • Komplet kół (felgi i opony) 21”: 5999 euro

RAZEM: max.: 10 649-11 649 euro[block position="inside"]7948[/block]

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)