Supersamochód z Bottrop – Brabus SLS AMG 700 Biturbo (2011)
Przed salonem w Genewie pojawiały się zapowiedzi Brabusa SLS w bardzo mocnej konfiguracji i - jak się okazuje - firma z Bottrop nie zawiodła. Brabus przedstawia SLS AMG 700 Biturbo!
02.03.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:25
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W tym roku w Genewie najchętniej tuningowanym samochodem jest chyba Mercedes-Benz SLS AMG. Pisaliśmy już o SLS-ie pokazanym przez Mansory, MKB i przez Hamanna - teraz Brabus.
Auto przygotowane przez Brabusa prezentuje się zdecydowanie najlepiej spośród tuningowanych SLS-ów, w których dokonywano zmian optycznych. Zaryzykuję nawet stwierdzenie, że wygląda lepiej niż samochód seryjny, ma w sobie więcej agresji i wreszcie ten trochę za delikatny tył nabrał nieco muskułów. A wszystko to za sprawą pakietu Widestar, który był wcześniej testowo zamontowany na wozie z seryjnym silnikiem.
W skład pakietu wchodzą: przednia listwa pod zderzakospojlerem, chwyty powietrza na zderzaku, listwy progowe oraz ozdoby wylotów po bokach, nakładki na tylne błotniki, listwa na pokrywie bagażnika i tylny „dyfuzor”. Wszystkie części wykonano oczywiście z najwyższą starannością. Materiał użyty do ich produkcji to włókno węglowe. Tylko poszerzenia tylnych błotników pomalowano w kolorze nadwozia, resztę dodatków pokryto lakierem bezbarwnym. Dzięki zestawowi Widestar Brabus jest szerszy o 20 mm (tył) od seryjnego Mercedesa.
Wygląd uzupełniają koła z felgami Monoblock F 9,5 x 20” z przodu i 11,0 x 21” z tyłu. Opony Pirelli lub Yokohama mają rozmiar 275/30 R 20 (przód) oraz 295/25 R 21 (tył).
Wnętrze zdobią mieszanka białej i czarnej skóry, Alcantary[sup]®[/sup], włókna węglowego i aluminium. Wszystko ładnie rozplanowane. Może się tylko nie podobać dobór kolorów, ale to auto prezentacyjne i z pewnością dlatego jest taki, a nie inny. Tuner zmodyfikował nieco kierownicę, a w zestawie zegarów pojawił się prędkościomierz wyskalowany do 400 km/h. Nie zabrakło też dodatków, takich jak nakładki na pedały i dywaniki z logo Brabusa.
Brabus SLS jest nie tylko szerszy, ale i niższy, a to za sprawą komponentów zawieszenia wyprodukowanych przez renomowaną firmę Bilstein. Auto zostało obniżone o 30 mm i zyskało sportowe stabilizatory. Niestety o zawieszeniu nie ma więcej szczegółów.
SLS AMG 700 Biturbo ma też podkręcony silnik. Jak? O tym mówi ostatni człon nazwy. 8-cylindrowa jednostka napędowa M159 o objętości skokowej 6,2 l seryjnie nie ma doładowania, a i tak wytwarza moc 571 KM i moment obrotowy 650 Nm. Inżynierowie z Bottrop zastosowali do jej wzmocnienia zestaw dwóch turbosprężarek obracających się w przeciwne strony, co dodatkowo zwiększa dynamikę silnika.
Do zestawu turbo konieczny był montaż układu chłodzenia powietrza doładowującego oraz zmniejszenie stopnia sprężania silnika. Seryjnie wynosi on 11,3, natomiast w Brabusie za sprawą tłoków o odpowiednio ukształtowanych denkach zmniejszył się on do 9,0. Aby móc w pełni wykorzystać doładowanie, mechanicy tunera zmienili filtry powietrza na sportowe, inaczej ukształtowali kanały powietrzne prowadzące z wlotów do silnika i wreszcie zmienili układ wylotowy. Nowy system wykonany jest częściowo z tytanu i ma sportowe „katalizatory” i tłumiki, a na jego końcu znajdują się cztery rury o średnicy 84 mm każda.
Zaawansowanie zmian w silniku zaowocowało wzrostem mocy do 700 KM, a maksymalnego momentu obrotowego do aż 850 Nm przy 4300 obr./min. Jak więc jeździ nowy Brabus? Firma twierdzi, że przyspieszenie od 0 do 100 km/h ma wynosi 3,70 s, a od 0 do 200 km/h – 10,20 s. Prędkość maksymalna to 340 km/h.
Tuner swoją pracę wycenia na ok. 292 tysiące euro (z podatkiem w Niemczech), ale nie wlicza samego samochodu.
Długo trzeba było czekać na porządny tuning mechaniczny wykonany przez Brabusa w Mercedesie SLS. Tuner zalicza SLS AMG 700 Biturbo do grupy swoich superwozów, co może sugerować (niestety), że szybszego Brabusa SLS się nie doczekamy. Chociaż kto wie…
Konkurencja[blo-link-inner href="http://autokult.pl/14922,skrzydlak-brabus-sls-widestar-2010"]Brabus SLS AMG Widestar[/blo-link-inner] [blo-link-inner href="http://autokult.pl/15659,czerwona-srebrna-strzala-domanig-sls-2010"]Domanig SLS AMG[/blo-link-inner] [blo-link-inner href="http://autokult.pl/15333,z-legenda-w-tle-fab-design-sls-2010"]FAB Design SLS AMG[/blo-link-inner] [blo-link-inner href="http://autokult.pl/16145,hamann-sls-2010-tuning-skrzydlaka"]Hamann SLS AMG[/blo-link-inner] [blo-link-inner href="http://autokult.pl/14028,jastrzab-hamann-sls-amg-hawk-2011"]Hamann SLS AMG Hawk [Genewa Motor Show 2011][/blo-link-inner] [blo-link-inner href="http://pokrzywinski.autokult.pl/16336,sls-amg-kicherer-podoba-mi-sie"]Kicherer SLS AMG Black Edition[/blo-link-inner] [blo-link-inner href="http://autokult.pl/14036,brzydkie-kaczatko-mansory-sls-amg-cormeum"]Mansory SLS AMG Cormeum [Genewa Motor Show 2011][/blo-link-inner
- Typ: V8, 90supo/sup, M159
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 700 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 112,76 KM/l (seryjny – 91,98 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 850 Nm przy 4300 obr./min
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 9,5 x 20” Monoblock F
- Koła tylne: 11,0 x 21” Monoblock F
- Opony przednie: 275/30 R 20 Pirelli lub Yokohama
- Opony tylne: 295/25 R 21 Pirelli lub Yokohama
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1695 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,42 kg/KM (seryjny – 2,97 kg/KM)
- Długość: 4638 mm
- Szerokość: 1959 mm (+ 20 mm)
- Wysokość: 1232 mm (- 30 mm)
- Rozstaw osi: 2680 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,70 s
- Przyspieszenie 0-200 km/h: 10,20 s
- Prędkość maksymalna: 340 km/hblock position=\inside8200/block
Źródło: WCF