Kto powiedział, że nie ma już klasycznego Defendera? Jest, nawet lepszy i znacznie droższy od nowego

Zespół wykwalifikowanych inżynierów w zakładzie Jaguar Land Rover Classic Works w Coventry specjalizuje się w budowie modelu Defender Works V8. Zobaczcie, jaka jest odpowiedź Land Rovera na zarzuty, że nie można już kupić klasycznej terenówki.

Defender Classic V8 od Works Bespoke
Defender Classic V8 od Works Bespoke
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | JLR
Marcin Łobodziński

03.09.2024 12:12

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Było i nadal jest wiele narzekania, że nowy Defender to już nie ten Defender co dawniej. Racja. Wiele jest narzekania, że nie można już kupić klasycznej terenówki w Europie. To nie do końca prawda.

Klienci Land Rovera mogą zamówić w pełni odrestaurowanego klasycznego Defendera V8, a zamawiając go spersonalizować, niemal jak nowe auto. Każdy egzemplarz jest ręcznie odrestaurowany w Wielkiej Brytanii, wyposażony w 5-litrowy silnik V8 i nowoczesną przekładnię. Oczywiście tanio nie jest, ale jest. Takie samochody kosztują od 190 tys. funtów brytyjskich plus VAT, czyli w prostym przeliczeniu na złotówki ponad milion złotych. Czyli to znacznie więcej niż kosztuje nowy Defender V8.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Renowacja jak produkcja

Dostępny w wersjach nadwozia 90 i 110, Defender Classic V8 może zostać skonfigurowany za pomocą cyfrowego konfiguratora Land Rover Classic, a także otrzymać spersonalizowane wsparcie od zespołów specjalistów z Classic Works w Coventry w Wielkiej Brytanii i Essen w Niemczech.

Każdy egzemplarz jest starannie wyselekcjonowany, bazuje na pozyskanych pojazdach pierwotnie produkowanych w latach 2012-2016. Są one całkowicie odrestaurowane, zmodernizowane i dopracowane w najdrobniejszych szczegółach, aby zapewnić klientom trwałość i niezawodność.

Defender Classic V8 od Works Bespoke
Defender Classic V8 od Works Bespoke© Materiały prasowe | JLR

Defender Classic V8 jest napędzany oryginalnym 5-litrowym silnikiem benzynowym V8 o mocy 405 KM, generującym 515 Nm momentu obrotowego. Silnik współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów ZF8HP. Również zawieszenie jest poprawione względem oryginalnego samochodu.

W układzie jezdnym wykorzystano wysokiej jakości części, takie jak czterotłoczkowe hamulce Alcon z tarczami o średnicy 335 mm z przodu i 300 mm z tyłu. Zmodernizowane zawieszenie obejmuje sprężyny Eibach, stabilizatory poprzeczne oraz amortyzatory Bilstein.

Defender Classic V8 od Works Bespoke
Defender Classic V8 od Works Bespoke© Materiały prasowe | JLR

Klienci mogą wybierać między 16-calowymi felgami Wolf a 18-calowymi felgami Sawtooth. Dla tych, którzy planują wyprawy w trudny teren, oferowane są również stopnie boczne oraz akcesoria, takie jak bagażnik dachowy, klatka ekspedycyjna, drabina czy wyciągarka. Dodatkowo, na dachu klienci mogą zamontować zestaw reflektorów w klasycznym stylu lub pełną listwę świetlną LED.

Każdy pojazd Works Bespoke jest standardowo wyposażony w nowoczesne reflektory LED, które zapewniają dobrą widoczność w każdych warunkach. Klienci mogą także wybrać pakiet oświetlenia Heritage lub Crystal Lighting Pack, który nadaje nadwoziu klasyczne lub nowoczesne akcenty.

Nowoczesne wnętrze z multimediami

Wnętrze zachowuje klasyczny charakter Defendera, ale jest odnowione i wykonane zgodnie ze specyfikacją klienta. Intuicyjna i przyjemna w obsłudze dźwignia zmiany biegów steruje automatyczną skrzynią, a skórzana tapicerka pokrywa siedzenia, panele boczne, drzwi, podsufitkę oraz deskę rozdzielczą. Wszystkie te elementy mogą być wykończone w jednym z pięciu jednolitych lub ośmiu dwukolorowych zestawień. Klienci mają do wyboru wygodne fotele Premium lub sportowe fotele Recaro.

Defender Classic V8 od Works Bespoke
Defender Classic V8 od Works Bespoke© Materiały prasowe | JLR

W centralnej konsoli, wykończonej w błyszczącej czerni, znajduje się system multimedialny Land Rover Classic, który oferuje nowoczesne funkcje, takie jak nawigacja satelitarna, radio DAB oraz łączność Bluetooth, obsługiwane przez dotykowy ekran o przekątnej 3,5 cala z oryginalnym wyświetlaczem.

Defender Classic V8 od Works Bespoke zadebiutuje na imprezie Goodwood Revival 2024, która odbędzie się w dniach 6-8 września. Będzie to okazja dla potencjalnych klientów i miłośników Defendera Classic, aby zobaczyć pojazd na żywo i spotkać się z członkami zespołu Land Rover Classic.

Defender Classic V8 od Works Bespoke
Defender Classic V8 od Works Bespoke© Materiały prasowe | JLR

W Polsce mamy prawie to samo

Nie byłbym uczciwy wobec czytelnika, gdybym nie wspomniał o podobnie działającej firmie w Polsce. Piotr Kowal prowadzący British Garage i Defender Factory w Wieliczce działa w oparciu o ten sam model co Jaguar Land Rover Classic Works w Coventry. Skupuje używane Defendery i poddaje je dokładnej renowacji w oparciu o wieloletnie doświadczenie, poprawiając wszystkie niedociągnięcia fabryczne, by sprzedać potem jako nowe (choć najczęściej nawet kilkunastoletnie).

Samochody nie wypadają z obiegu przed renowacją, mają oryginalny numer VIN, więc w dokumentacji widnieje. pierwotny rok produkcji. Co interesujące, każde auto jest odnawiane zgodnie ze specyfikacją, więc nieco inaczej niż brytyjskie propozycje. Dzięki temu klient może później kupować do niego części zgodnie z numerem VIN. Więcej o całym procesie odbudowy przeczytacie w artykule poniżej.

Defender Classic V8 od Works Bespoke
Defender Classic V8 od Works Bespoke
Defender Classic V8 od Works Bespoke
Defender Classic V8 od Works Bespoke
Defender Classic V8 od Works Bespoke
Komentarze (9)