Kto powiedział, że nie ma już klasycznego Defendera? Jest, nawet lepszy i znacznie droższy od nowego
Zespół wykwalifikowanych inżynierów w zakładzie Jaguar Land Rover Classic Works w Coventry specjalizuje się w budowie modelu Defender Works V8. Zobaczcie, jaka jest odpowiedź Land Rovera na zarzuty, że nie można już kupić klasycznej terenówki.
03.09.2024 12:12
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Było i nadal jest wiele narzekania, że nowy Defender to już nie ten Defender co dawniej. Racja. Wiele jest narzekania, że nie można już kupić klasycznej terenówki w Europie. To nie do końca prawda.
Klienci Land Rovera mogą zamówić w pełni odrestaurowanego klasycznego Defendera V8, a zamawiając go spersonalizować, niemal jak nowe auto. Każdy egzemplarz jest ręcznie odrestaurowany w Wielkiej Brytanii, wyposażony w 5-litrowy silnik V8 i nowoczesną przekładnię. Oczywiście tanio nie jest, ale jest. Takie samochody kosztują od 190 tys. funtów brytyjskich plus VAT, czyli w prostym przeliczeniu na złotówki ponad milion złotych. Czyli to znacznie więcej niż kosztuje nowy Defender V8.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Renowacja jak produkcja
Dostępny w wersjach nadwozia 90 i 110, Defender Classic V8 może zostać skonfigurowany za pomocą cyfrowego konfiguratora Land Rover Classic, a także otrzymać spersonalizowane wsparcie od zespołów specjalistów z Classic Works w Coventry w Wielkiej Brytanii i Essen w Niemczech.
Każdy egzemplarz jest starannie wyselekcjonowany, bazuje na pozyskanych pojazdach pierwotnie produkowanych w latach 2012-2016. Są one całkowicie odrestaurowane, zmodernizowane i dopracowane w najdrobniejszych szczegółach, aby zapewnić klientom trwałość i niezawodność.
Defender Classic V8 jest napędzany oryginalnym 5-litrowym silnikiem benzynowym V8 o mocy 405 KM, generującym 515 Nm momentu obrotowego. Silnik współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów ZF8HP. Również zawieszenie jest poprawione względem oryginalnego samochodu.
W układzie jezdnym wykorzystano wysokiej jakości części, takie jak czterotłoczkowe hamulce Alcon z tarczami o średnicy 335 mm z przodu i 300 mm z tyłu. Zmodernizowane zawieszenie obejmuje sprężyny Eibach, stabilizatory poprzeczne oraz amortyzatory Bilstein.
Klienci mogą wybierać między 16-calowymi felgami Wolf a 18-calowymi felgami Sawtooth. Dla tych, którzy planują wyprawy w trudny teren, oferowane są również stopnie boczne oraz akcesoria, takie jak bagażnik dachowy, klatka ekspedycyjna, drabina czy wyciągarka. Dodatkowo, na dachu klienci mogą zamontować zestaw reflektorów w klasycznym stylu lub pełną listwę świetlną LED.
Każdy pojazd Works Bespoke jest standardowo wyposażony w nowoczesne reflektory LED, które zapewniają dobrą widoczność w każdych warunkach. Klienci mogą także wybrać pakiet oświetlenia Heritage lub Crystal Lighting Pack, który nadaje nadwoziu klasyczne lub nowoczesne akcenty.
Nowoczesne wnętrze z multimediami
Wnętrze zachowuje klasyczny charakter Defendera, ale jest odnowione i wykonane zgodnie ze specyfikacją klienta. Intuicyjna i przyjemna w obsłudze dźwignia zmiany biegów steruje automatyczną skrzynią, a skórzana tapicerka pokrywa siedzenia, panele boczne, drzwi, podsufitkę oraz deskę rozdzielczą. Wszystkie te elementy mogą być wykończone w jednym z pięciu jednolitych lub ośmiu dwukolorowych zestawień. Klienci mają do wyboru wygodne fotele Premium lub sportowe fotele Recaro.
W centralnej konsoli, wykończonej w błyszczącej czerni, znajduje się system multimedialny Land Rover Classic, który oferuje nowoczesne funkcje, takie jak nawigacja satelitarna, radio DAB oraz łączność Bluetooth, obsługiwane przez dotykowy ekran o przekątnej 3,5 cala z oryginalnym wyświetlaczem.
Defender Classic V8 od Works Bespoke zadebiutuje na imprezie Goodwood Revival 2024, która odbędzie się w dniach 6-8 września. Będzie to okazja dla potencjalnych klientów i miłośników Defendera Classic, aby zobaczyć pojazd na żywo i spotkać się z członkami zespołu Land Rover Classic.
W Polsce mamy prawie to samo
Nie byłbym uczciwy wobec czytelnika, gdybym nie wspomniał o podobnie działającej firmie w Polsce. Piotr Kowal prowadzący British Garage i Defender Factory w Wieliczce działa w oparciu o ten sam model co Jaguar Land Rover Classic Works w Coventry. Skupuje używane Defendery i poddaje je dokładnej renowacji w oparciu o wieloletnie doświadczenie, poprawiając wszystkie niedociągnięcia fabryczne, by sprzedać potem jako nowe (choć najczęściej nawet kilkunastoletnie).
Samochody nie wypadają z obiegu przed renowacją, mają oryginalny numer VIN, więc w dokumentacji widnieje. pierwotny rok produkcji. Co interesujące, każde auto jest odnawiane zgodnie ze specyfikacją, więc nieco inaczej niż brytyjskie propozycje. Dzięki temu klient może później kupować do niego części zgodnie z numerem VIN. Więcej o całym procesie odbudowy przeczytacie w artykule poniżej.