Starsza skóra – Cars & Art 911 Carrera 4S Red Baron (2012)
Od zeszłego roku wytwarzana jest nowa generacja modelu 911, jednak wiele osób ma wersję 997, często sprzed liftingu. To właśnie do nich firma Cars & Art kieruje swoją ofertę.
22.05.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:27
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Za podstawę do tuningu wzięto odmianę Carrera 4S, ale proponowane modyfikacje pasują do wszystkich wersji z napisem „Carrera” na masce. Seryjna 4S z zewnątrz niewiele się różni od podstawowej odmiany, technicznie natomiast nieco odbiega od zwykłej Carrery.
Przede wszystkim ma napęd na obie osie, co czyni ten wóz bardziej użytecznym w trudniejszych warunkach drogowych. Po drugie, ma nieco mocniejszą i większą jednostkę napędową.
Silnikiem jest oczywiście 6-cylindrowy bokser ustawiony z tyłu, ale w przeciwieństwie do Carrery w odmianach „S” motor ma nieco ponad 3,8 l objętości skokowej. W wersji sprzed liftingu, a o takiej tutaj mowa, serce Porsche wytwarzało moc 355 KM przy 6600 obr./min i maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 4600 obr./min. Pozwalało ono rozpędzić niemieckie coupé do 100 km/h w 4,80 s i osiągnąć prędkość 289 km/h.
Po opuszczeniu warsztatów Cars & Art w parametrach drogowych nic się nie zmieniło, bo też nic nie zmodyfikowano w jednostce napędowej. Inny jest co prawda układ wydechowy, ale zaprojektowano go z myślą o jakości dźwięku, a nie przyroście koni mechanicznych.
Z ulepszeń technicznych warto zwrócić uwagę na krótsze od standardowych sprężyny śrubowe firmy H&R oraz 20-calowe felgi OZ Ultraleggera, które nie tylko zmniejszają masę nieresorowaną w samochodzie, ale także atrakcyjnie wyglądają. Z przodu założono na nie opony 235/30, a z tyłu 325/25.
Jeśli chodzi o tuning optyczny nadwozia, to jest onniewielki. Obejmuje instalację przedniego spojlera i tylnego zderzaka z modelu 911 GT3 oraz zaślepienie oryginalnych kierunkowskazów, a zamiast nich wstawienie małych odpowiedników. Ta ostatnia zmiana nie wygląda moim zdaniem dobrze.
W kabinie pasażerskiej dominuje Alcantara. Znajduje się prawie wszędzie - począwszy od boczków drzwi, przez elementy konsoli środkowej aż po podsufitkę.
Dane techniczne
- Typ: B6
- Ustawienie: z tyłu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 3824 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 355 KM przy 6600 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 92,84 KM/l
- Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 4600 obr./min
- Skrzyni biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 8,5 x 20” OZ Ultraleggera
- Koła tylne: 12,0 x 20” OZ Ultraleggera
- Opony przednie: 235/30 R 20
- Opony tylne: 325/25 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1550 kg
- Stosunek masy do mocy: 4,37 kg/KM
- Długość: 4430 mm
- Szerokość: 1852 mm
- Wysokość: 1275 mm (- 25 mm)
- Rozstaw osi: 2350 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,80 s
- Prędkość maksymalna: 289 km/hblock position=\inside5653/block
Źródło: WCF