Sprawdzanie koloru w słońcu i próbowanie skór – tak zamawia się Rolls-Royce'a

Kupowanie Rolls-Royce’a nie jest czymś, co większość z nas będzie mogła doświadczyć na własnej skórze. Całe szczęście znalazł się ktoś, kto uchylił rąbka tajemnicy jak wygląda proces zamawiania maszyn z Goodwood.

Sprawdzanie koloru w słońcu i próbowanie skór – tak zamawia się Rolls-Royce'a
Michał Zieliński

02.08.2017 | aktual.: 14.10.2022 14:29

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Odkąd Rolls-Royce zapowiedział nowego Phantoma nie mogę przestać myśleć o tym samochodzie. Co prawda jest rozmiaru małego kraju, więc zaparkowanie go w zatłoczonej Warszawie będzie graniczyć z cudem. Pewnie pali tyle co cała flota w przeciętnej korporacji, a to nie jest dobra wiadomość przy rosnących cenach paliwa. Do tego kosztuje niemało, co również utrudnia zracjonalizowanie zakupu.

Nie można mu jednak odmówić prezencji i luksusu. Tylko czym dzisiaj jest ten luksus? To już nie tylko wygodne fotele i zawieszenie, to można znaleźć u innych. Rolls-Royce oferuje klientom niespotykany poziom personalizacji. Na wideo udostępnionym przez Goodwood Road & Racing przedstawiciel Nick Osy de Zegwaart zabiera nas w wycieczkę po studio, gdzie jego goście mogą zaprojektować własny samochód.

How do you buy a Rolls-Royce?

Zaczyna się od kolorów nadwozia. Proponowana paleta jest w zasadzie nielimitowana – RR przygotuje dowolną barwę jakiej zażyczy sobie klient. Kiedy już zdecyduje się na kombinację, Nick zabierze próbkę kształtem przypominającą samochód pod specjalną lampę. Symuluje ona barwę z jaką słońce świeci w dowolnej części świata. Zaoszczędzi to przykrej niespodzianki, gdy okaże się, że odcień Rolls-Royce’a w kolorze Bałtyku uchwyconego 13 kwietnia zeszłego roku patrząc z najwyższego piętra Grand Hotelu w Sopocie nie pokrywa się z fotografią, ponieważ promienie słoneczne psują efekt.

Gdyby tego było za mało, klienci mogą dostać jakiś znak rozpoznawczy do nadwozia swojego samochodu. Zazwyczaj zawiera się w coachline, charakterystycznym pasku ciągnącym się przez całą długość Rolls-Royce’a. Do dzisiaj maluje go tylko jeden pracownik firmy, Mark Court. Używa do tego specjalnego pędzla z długiego włosia z wiewiórczego ogona. Podobno taki jest najlepszy.

Poprzedni Phantom ciągle wyróżnia się na tle innych samochodów
Poprzedni Phantom ciągle wyróżnia się na tle innych samochodów© Fot. Mariusz Zmysłowski

Kiedy zamawiający wybierze jak utrudni pracę Courtowi, przechodzi do wnętrza. Tutaj czekają dziesiątki różnych nici i materiałów wykorzystywane do obicia foteli i deski rozdzielczej. Naturalnie najwięcej możliwości jest przy skórach: oprócz koloru można zdecydować z czego ta skóra ma być. Do wyboru ponownie jest wszystko, od aligatora do strusia. Również we wnętrzu można dodać własny emblemat lub inicjały.

I gdy myślisz, że to już koniec, Nick przypomina o słynnej parasolce chowanej w drzwiach samochodów z Goodwood. Mój ulubiony „bajer” w Rolls-Royce’ach również może być personalizowany. Co prawda na wideo pokazano tylko różne kolory, ale zakładam, że gdyby poprosić o rączkę wykonaną ze specjalnego drewna z grawerowanymi inicjałami nikt nie odmówi jej przygotowania.

Trudno o bardziej komfortowe miejsce w samochodzie. Szczególnie, że można je dopasować do własnych preferencji
Trudno o bardziej komfortowe miejsce w samochodzie. Szczególnie, że można je dopasować do własnych preferencji© Fot. Mariusz Zmysłowski

Cały proces jest tak rozbudowany, by samochód mógł mieć swój własny motyw. Pewnie, klient zamawia „ogólnie” dostępnego Rolls-Royce’a, ale personalizacja sprawia, że każdy egzemplarz jest niepowtarzalny.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (1)