Rewelacyjna sprzedaż Mercedesa Klasy A
Dieter Zetsche ma powody do uśmiechu. Najnowsza, trzecia już generacja Klasy A jest małą rewolucją dla Mercedesa, który po raz pierwszy zrobił pełnoprawnego kompaktowego hatchbacka. Jak pokazują wyniki sprzedaży, była to słuszna decyzja.
15.11.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:01
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dieter Zetsche ma powody do uśmiechu. Najnowsza, trzecia już generacja Klasy A jest małą rewolucją dla Mercedesa, który po raz pierwszy zrobił pełnoprawnego kompaktowego hatchbacka. Jak pokazują wyniki sprzedaży, była to słuszna decyzja.
Wcześniejsze generacje A Klasy były tak naprawdę małymi vanami adresowanymi do młodych modnych mam, które oczekiwały dobrej widoczności, komfortowej jazdy oraz stylu. Teraz jest zupełnie inaczej. Auto weszło na rynek w okresie wakacyjnym, a pierwsze egzemplarze trafiły do klientów pod koniec września.
Mniej więcej w tym samym czasie Volkswagen zaprezentował Golfa VII. Producent z Wolfsburga zebrał do tej pory 40 000 zamówień, co ma związek także z kryzysem panującym na rynku europejskim, a to właśnie tam sprzedawano najwięcej Golfów.
Wydawać by się więc mogło, że kompakt premium, jakim jest nowa A Klasa, sprzedawał się będzie co najmniej o połowę gorzej. Nic bardziej mylnego. Mercedes zanotował już 90 000 zamówień i czeka na kolejnych klientów, którzy już wkrótce będą mieli większy wybór aut tych rozmiarów.
Producent ze Stuttgartu przygotowuje bowiem czterodrzwiowy pojazd o stylistyce coupé, czyli nowy CLA oraz GLA, a więc małego SUV-a, który przewidziany jest na rok 2014. Niemcy mają pełne ręce roboty i jak się okazuje ich przewidywania i decyzja odnośnie A Klasy była dobra. Gratulacje.
Źródło: Carscoop