Renault Megane RS Trophy i nowy rekord na Nurburgringu! [wideo]

Kilka dni temu Renault ujawniło mocniejszą odmianę modelu Megane - RS Trophy. Tak jak przypuszczaliśmy po pierwszym wideo-teaserze, Renault spróbowało pobić rekordowy czas przejazdu słynnej pętli Nurburgring w klasie samochodów przednionapędowych, który należał do ekstremalnego Renault Megane R26.R. Co najważniejsze - próba ta zakończyła się sukcesem!

Renault Megane RS Trophy
Renault Megane RS Trophy
Arkadiusz Gabrysiak

18.06.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:54

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Kilka dni temu Renault ujawniło mocniejszą odmianę modelu Megane - RS Trophy. Tak jak przypuszczaliśmy po pierwszym wideo-teaserze, Renault spróbowało pobić rekordowy czas przejazdu słynnej pętli Nurburgring w klasie samochodów przednionapędowych, który należał do ekstremalnego Renault Megane R26.R. Co najważniejsze - próba ta zakończyła się sukcesem!

Za kierownicą Megane RS Trophy zasiadł kierowca testowy francuskiego producenta - Laurent Hurgon. Odpowiednio ustawione parametry samochodu wraz z oponami Bridgestone RE 050A i ponadprzeciętnymi umiejętnościami kierowcy przyczyniły się do pokonania niemieckiego toru w 8 minut 7 sekund i 97 setnych. Przypomnijmy, że poprzedni rekord należący do modelu Megane R26.R wynosił 8 minut i 17 sekund. Nowe Megane RS Trophy jest więc o ponad 9 sekund szybsze od poprzedniej generacji.

Obraz

Przypomnijmy, że edycja specjalna Megane RS Trophy napędzana jest 2,0-litrowym, turbodoładowanym silnikiem, który generuje 265 KM i 360 Nm momentu obrotowego. Pozwala to na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w 6 sekund, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się przy 254 km/h. Francuski producent zamierza wyprodukować jedynie 500 egzemplarzy tego modelu, a cena każdego została ustalona na poziomie 35 500 euro.

Renault Megane R.S. Trophy - Caméra embarquée - Record at the Nürburgring Nordschleife

Źródło: Carscoop

Komentarze (0)