Renault i Mercedes-Benz wymieniają się silnikami
Ujawniono nowe szczegóły na temat porozumienia pomiędzy Daimlerem i Renault-Nissanem, w myśl którego oba koncerny będą ściśle współpracowały, wymieniając się jednostkami napędowymi. Na pierwszy ogień idzie silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra produkcji Renault. Gdzie trafi ta jednostka?
09.12.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:50
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Rozpoczęcie współpracy pomiędzy tymi koncernami to kolejny krok, który przybliża nas do ujednolicenia rynku motoryzacyjnego. Takie rozwiązania poszerzają możliwości poszczególnych producentów, którzy mogą oferować swoim klientom szerszy wybór jednostek napędowych.
Niemiecko-francusko-japońska wymiana, bo w grę wchodzi oczywiście Nissan, rozpocznie się od silnika diesla o pojemności 1,6 litra. Ta jednostka o mocy 130 koni mechanicznych będzie montowana w Mercedesach Klasy A oraz B już na początku przyszłego roku.
Następnie to Niemcy rozpoczną sprzedaż swoich silników o pojemności 2,0 litra, zarówno diesli, jak i jednostek benzynowych. W przyszłości Mercedes będzie dostarczał francusko-japońskiemu koncernowi także większe motory V6 oraz V8.
Kolejnym krokiem porozumienia będzie współpraca przy konstruowaniu nowych jednostek. Daimler bierze na siebie zaprojektowanie 3- oraz 4-cylindrowych silników o pojemnościach od 1,2 do 1,8 litra, a koncern Renault-Nissan będzie odpowiedzialny za ich produkcję. Takie jednostki będą montowane w autach obu koncernów, w tym oczywiście w Smartach.
Źródło: WCF