Ram zrobił małego pickupa. Kompaktowy Rampage dołącza do gamy
Choć wygląda na wielkie auto, jest najmniejszym RAM-em w ofercie. Bazuje na platformie znanej z Jeepa Renegade czy Alfy Romeo Tonale, reprezentując przy tym całkowicie odmienny charakter.
22.06.2023 | aktual.: 25.06.2023 14:34
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Rampage właśnie zadebiutował w Brazylii, gdzie klienci uwielbiają niewielkie pickupy. Możliwe, że trafi również na inne rynki, choć na Europę raczej nie ma co liczyć. Szkoda, gdyż mógłby stanowić ciekawą alternatywę dla modnych crossoverów.
Nowy RAM prezentuje się bojowo i okazale. Duży przedni grill, wysoko poprowadzona linia okien i maski, ostre reflektory i spory prześwit sprawiają, że do złudzenia przypomina swoich większych braci.
Pięcioosobowe wnętrze także nie rozczarowuje. Sądząc po zdjęciach, wyposażeniem i materiałami bliżej mu do osobowych SUV-ów niż roboczych pickupów. Zresztą osobowy charakter nie powinien dziwić. Auto dzieli bowiem platformę z SUV-ami Jeepa czy Alfy Romeo.
Warto jednak odnotować, że Rampage nie boi się ciężkiej pracy. Świadczy o tym ładowność, która różni się w zależności od wersji. Maksymalnie wynosi jednak aż 1015 kg.
Brazylijscy klienci mogą wybierać spośród dwóch silników. Sprawdzonego diesla 2.0 MultiJet o mocy 170 KM lub doładowanego 272-konnego benzyniaka Hurricane 4 z napędem na cztery koła. Auto w takiej konfiguracji osiąga setkę w około 7 sekund.
Jeśli chodzi o dostępne warianty wyposażenia, w ofercie znajdą się wersje Laramie, Rebel i sportowa R/T. Ceny w Brazylii startują od 50 108 dolarów.