Poznałem ceny Maserati Grecale. Trochę drożej od Macana (a czasem nawet od Levante)

Nowy SUV Maserati klasy średniej już wkrótce zadebiutuje na polskim rynku. Włoski producent wiąże z nim duże nadzieje sprzedażowe, ale popularność będzie w dużej mierze zależała od jego cen. Te, jak się można spodziewać, nie są promocyjne.

Maserati Grecale (2022)
Maserati Grecale (2022)
Źródło zdjęć: © fot. Maserati
Mateusz Żuchowski

01.04.2022 | aktual.: 14.03.2023 12:41

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Autokult jako pierwszy dotarł do polskiego cennika Maserati Grecale, który będzie obowiązywał w salonie Maserati Pietrzak w Katowicach. Katalogowe wartości trzech oferowanych wersji przedstawiają się następująco:

  • Maserati Grecale GT (2.0 R4 mikrohybryda 300 KM): 78 116 euro
  • Maserati Grecale Modena (2.0 R4 mikrohybryda 330 KM): 89 000 euro
  • Maserati Grecale Trofeo (3.0 V6 530 KM): 135 562 euro

Przy dzisiejszym kursie euro oznacza to ceny kolejno 362 911 zł, 413 412 zł i 629 358 zł. Jak wypadają one na tle konkurencji? Głównym rywalem nowego maserati ma być Porsche Macan, który jest zauważalnie tańszy.

Maserati Grecale (2022)
Maserati Grecale (2022)© fot. Maserati

Obydwa modele jednak dość trudno porównać, ponieważ dysponują silnikami o innych poziomach mocy. Podstawowa wersja mniejszego z SUV-ów Porsche kosztuje 273 000 zł, ale ma silnik o mocy 265 KM. Macan S dysponuje już z kolei mocą 380 KM i nadal jest znacznie tańszy od środkowej wersji Grecale (349 000 zł).

Grecale Trofeo gra już w zupełnie innej lidze niż Macan GTS (462 000 zł), który ma moc o blisko 100 KM niższą. Włosi argumentują również, że analogiczny SUV Porsche jest zauważalnie mniejszy (rozstaw osi krótszy o 10 cm, bagażnik mniejszy o 70 litrów) oraz gorzej wyposażony.

Grecale rozmiarami bliżej do Jaguara F-Pace'a i Range Rovera Velara. Te również jednak wypadają korzystniej w kategorii samych liczb. Pierwszego z tych ekskluzywnych konkurentów z Wielkiej Brytanii można dostać za 321 500 zł — chodzi o wersję z czterocylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 250 KM, a 400-konna jednostka sześciocylindrowa kosztuje 400 200 zł. W przypadku Velara wartości te wynoszą odpowiednio 277 400 zł i 373 100 zł.

Maserati Grecale (2022)
Maserati Grecale (2022)© fot. Maserati

Na koniec możemy jeszcze rzucić okiem na wewnętrzną rywalizację Włochów. Najbliższym rywalem topowego Maserati Grecale Trofeo wydaje się Alfa Romeo Stelvio Q z (innym niż Maserati) V6 o mocy 510 KM. Ta trochę mniejsza i bardziej surowa propozycja kosztuje 477 500 zł, a więc ponad 150 tys. zł mniej.

Ceny Grecale wyglądają ambitnie nawet na tle… większego SUV-a Maserati, czyli Levante. Tam cennik zaczyna się co prawda od wyższej wartości, ale jest to wersja porównywalna ze środkowym Grecale Modena. Mimo identycznego silnika Levante jest blisko 20 tys. zł tańsze. Z drugiej strony wersja Trofeo jest już ponad 200 tys. zł droższa.

Maserati Grecale (2022)
Maserati Grecale (2022)© fot. Maserati

Warto w tym miejscu odnotować, że nowy model marki w rzeczywistości nie jest od Levante dużo mniejszy (w kabinie pod niektórymi względami jest nawet większy), a na dodatek znacznie nowocześniejszy w zakresie pokładowych multimediów.

Atrakcyjność oferty Grecale w dużej mierze będzie zależała od warunków finansowania, jakie będą w stanie przedstawić polskie salony marki. Obiekt w Katowicach w ostatnich miesiącach był w stanie przedstawić jednak konkurencyjne oferty dla modeli Ghibli i Levante, więc stosunkowo wysokie wartości początkowe nie mogą przekreślać tego modelu. Tym bardziej że producent wiąże z nimi duże nadzieje sprzedażowe również w Polsce.

Komentarze (5)