Porsche zaprezentowało drugą generację wyścigowego 919 Hybrid

Porsche przedstawiło zdjęcia z pierwszych jazd 919 Hybrid przygotowywanego na nadchodzący sezon World Endurance Championship.

Porsche zaprezentowało drugą generację wyścigowego 919 Hybrid
Mariusz Zmysłowski

18.01.2015 | aktual.: 02.10.2022 12:53

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Dzisiaj rozpoczynają się 5-dniowe testy na torze Yas Marina w Abu Zabi. Nie są to jednak pierwsze jazdy 919 Hybrid drugiej generacji. Porsche już wcześniej wyprowadziło auto na tor testowy Weissach. Wtedy za kierownicą zasiadał Marc Lieb. Tamta sesja testowa odbyła się jeszcze w ubiegłym roku, 15 grudnia.

Porsche podkreśla, że od początku planowało wprowadzenie zmian w 919 Hybrid na drugi sezon od swojego debiutu. Alex Hitzinger, dyrektor techniczny projektu LMP1 w Porsche podkreślał w wywiadzie dla Autosportu już we wrześniu, że konieczne są dalsze prace nad prototypem, ponieważ trudno jest nowemu zespołowi w danej kategorii za pierwszym podejściem idealnie zoptymalizować bolid.

Na przedstawionych zdjęciach widać przede wszystkim zmiany na przednim pasie. W poprzednim sezonie nos dużo wyraźniej odznaczał się na masce. Teraz jest on węższy z przodu. Jego frontowa część została też scalona z maską. Po dokładnym przyjrzeniu się, zdaje się, że również przedni spojler uległ minimalnym modyfikacjom. Jest on teraz poprowadzony nieco wyżej niż w poprzednim sezonie.

Obraz

Warto zauważyć, że podobnie jak rok temu Porsche nie przedstawiło od razu całej maszyny. Na zdjęciach nie widać tyłu samochodu. Przed sezonem WEC 2014 również już dawno było wiadomo jak będzie wyglądach 919 Hybrid, a wciąż nieznany był wygląd pasa tylnego.

Według Porsche pod nadwoziem kryje się ten sam układ napędowy, który pracował w 919 Hybrid w sezonie 2014. Ewolucję tamtego modelu napędza więc benzynowe 2-litrowe V4 z turbodoładowaniem. Jednostka ta jest wspomagana przez silnik elektryczny przekazujący moment obrotowy na przednie koła. Porsche 919 Hybrid jest też wyposażone w dwa układy odzyskiwania energii. Jeden znajduje się w układzie wydechowym. Odzyskuje on ciepło z gazów odprowadzanych z silnika. Drugi generator pracuje na przedniej osi. Odzyskuje tam energię z hamowania.

Porsche 919 Hybrid (2015) na torze Weissach - oficjalna galeria zdjęć

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/8]
Komentarze (10)