Porsche nie odpuściło. 911 GT2 RS MR najszybszym drogowym autem na Nürburgringu

Przykro mi, Lamborghini, ale tytuł najszybszego drogowego auta na Nürburgringu wraca do Zuffenhausen. Porsche właśnie pochwaliło się czasem wykręconym przez 911 GT2 RS MR. Jest o ponad 4 sekundy lepszy od dotychczasowego rekordu Aventadora SVJ.

W Sant'Agata będą długo pamiętać ten widok
W Sant'Agata będą długo pamiętać ten widok
Źródło zdjęć: © Fot. Materiały prasowe/Porsche
Michał Zieliński

02.11.2018 | aktual.: 14.10.2022 15:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

99 dni. Tyle minęło od ogłoszenia, że Lamborghini odzyskało tytuł rekordzisty na Nürburgringu. Przy czym nie chodzi tutaj o bzdurną kategorię wymyślaną tylko po to, by móc pochwalić się wynikiem na materiałach prasowych, a o najszybsze drogowe auto na słynnym torze. Włosi poprawili wynik Porsche 911 GT2 RS o ponad 2 sekundy – Aventador SVJ przejechał okrążenie w 6:44.97.

Ekipa z Zuffenhausen jednak ma to do siebie, że po tytuł wraca. Zrobili tak, gdy rekord należał do Huracána Performante i historia powtórzyła się tym razem. Za kierownicą porsche ponownie usiadł Lars Kern, kierowca, który we wrześniu 2017 roku ustanowił najlepszy czas w standardowym 911 GT2 RS. Tym razem jednak padło na zmodyfikowaną, choć ciągle dopuszczoną do ruchu wersję supersamochodu.

Za przeróbkę auta odpowiadała firma Manthey-Racing. Inżynierowie wykorzystali swoją wiedzę zdobytą przy budowaniu 911 RSR oraz 911 GT3 R, by stworzyć jeszcze szybsze GT2 RS. Modyfikacje dotknęły głównie aerodynamiki oraz zawieszenia. To wystarczyło, by 911 GT2 RS MR przejechało ponad 20-kilometrowe okrążenie w czasie 6:40.3.

Jak twierdzi Porsche, celem było sprawdzenie możliwości ich topowej odmiany 911. Przejazd odbył się w optymalnych do tego warunkach, a samochód został wyposażony dodatkowo w wyścigowy, kubełkowy fotel, co nie wypłynęło na jego wagę. Poza tym jest to dokładnie takie samo 911 GT2 RS MR, które można zamówić od Manthey-Racing.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (8)