Porsche Mission E Cross Turismo: ni to crossover, ni to hatchback. To sportowy CUV
Cross Utility Vehicle to mało znane określenie dla osobowych aut zbudowanych w koncepcji crossovera. Porsche pokazuje, że można zrobić CUV-a o wyśmienitych osiągach.
07.03.2018 | aktual.: 01.10.2022 19:01
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jest elektryczny, a do tego jest wyposażony w instalację 800-woltową, która umożliwia ładowanie z każdego rodzaju sieci, a nawet indukcyjne. Liczby są duże, jak przystało na markę Porsche. Moc dwóch silników sięga wartości 600 KM, co zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w czasie 3,5 s. Do 200 km/h samochód rozpędzi się w 12 s.
Nadwozie przypominające z jednej strony obniżonego Macana, a z drugiej podniesioną na zawieszeniu Panamerę mierzy 4,95 m długości. Stylistyka przedniego pasa nawiązuje do koncepcyjnego Mission E zaprezentowanego w 2015 roku. Tak na dobrą sprawę jest to uterenowiona wersja właśnie tego modelu, którego kabina pomieści czterech pasażerów na czterech niezależnych fotelach.
- Mission E Cross Turismo demonstruje sposób, w jaki wyobrażamy sobie całkowicie elektryczną przyszłość. W unikalnym stylu łączy sportowy charakter z praktycznością na co dzień. Nasz samochód będzie szybki na drodze, ale będzie też można go szybko naładować i korzystać z jego osiągów raz za razem – powiedział Oliver Blume, prezes Porsche AG.
Seryjny model na bazie tego pojazdu będzie miał swoją premierę w przyszłym roku. To może być naprawdę elektryzujący samochód.