Porsche Cayenne GTS zbliżyło się do Turbo GT. Większa moc to nie wszystko
Porsche odświeżyło swojego ostrego SUV-a, serwując mu dodatkowy zastrzyk mocy i sporo technicznych ulepszeń, dzięki którym GTS zbliżył się do wyższej wersji Turbo GT.
22.04.2024 | aktual.: 22.04.2024 10:25
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
GTS jest jedną z tych odmian, które udanie łączą codzienną użyteczność ze sportowym zacięciem. Teraz emocji będzie jeszcze więcej, gdyż Porsche popracowało nad napędem oraz podwoziem.
Podwójnie doładowane V8 z roku 2024 generuje 500 KM mocy i 660 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To odpowiednio o 40 KM i 40 Nm więcej niż dotychczas. Takie parametry przekładają się na pierwszą setkę w 4,4 s oraz prędkość maksymalną 275 km/h.
Za przeniesienie napędu na wszystkie cztery koła odpowiada 8-stopniowa przekładnia automatyczna, która teraz działa zauważalnie szybciej w trybach Sport i Sport Plus. Kierowcy docenią to podczas ostrej jazdy. Podobnie zresztą jak zmodyfikowane zawieszenie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W odświeżonym Cayenne GTS znajdziemy adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie PASM, które jest o 10 mm niższe niż w standardowych odmianach. Współpracuje z systemami Porsche Torque Vectoring Plus i Porsche Traction Management.
Dzięki podzespołom zapożyczonym z wersji Turbo GT wyróżnia się też większym negatywem kół, co przekłada się na lepszą przyczepność w zakrętach. Z Turbo GT zapożyczono także system wodnego chłodzenia napędu AWD, pozwalający bez obaw korzystać z osiągów.
Całość zapakowano w ostro narysowane nadwozie z większymi wlotami powietrza w zderzaku, przyciemnianymi światłami i czarnymi wstawkami. Świetnie prezentują się również 21-calowe felgi RS Spyder Design, które stanowią dopełnienie sportowego charakteru.
Odświeżone Cayenne GTS powinno trafić na rynek w najbliższych miesiącach. Chętnych raczej nie zabraknie.