Premiera: Porsche Cayenne GTS, czyli SUV do szybkiej jazdy po zakrętach

Dynamiczny i sportowy, ale to wciąż SUV. Porsche prezentuje odmianę GTS dla modeli Cayenne i Cayenne Coupé. Auta wyposażone w 460-konny silnik przyspieszają do setki w 4,5 s, a zakręty mają pokonywać z niebywałą lekkością. Na koniec dnia pociągną natomiast 3,5-tonową przyczepę.

Porsche Cayenne Coupe GTS
Porsche Cayenne Coupe GTS
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe
Marcin Łobodziński

12.06.2020 | aktual.: 22.03.2023 11:15

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pod maską tych ekskluzywnych SUV-ów pracuje 4-litrowy benzynowy motor biturbo, generujący 460 KM mocy i aż 620 Nm momentu obrotowego. To imponujące parametry, choć warto podkreślić, że nie jest to najmocniejszy wariant modelu Cayenne. GTS od lat jest odmianą sportową, której główne zalety polegają na znakomitych właściwościach jezdnych, wyważeniu i pełnej kontroli nad samochodem.

Tu nie silnik, ale podwozie jest ukierunkowane na szybkość i bynajmniej nie na prostej, ale w zakrętach. Choć i tak prędkość maksymalna - wynosząca 270 km/h - jest godna podziwu.

Porsche Cayenne GTS
Porsche Cayenne GTS© fot. mat. prasowe

Z silnikiem skomponowano specjalny układ wydechowy, który podnosi wrażenia akustyczne, zapewnia soczyste, rasowe brzmienie. Dwie centralnie umieszczone końcówki wydechu dbają o wysokie częstotliwości i wrażenia jazdy samochodem czysto sportowym.

Dokładnie jak podwozie…

… które jest obniżone względem standardowego modelu o 20 mm i wyposażone w aktywną kontrolę tłumienia PASM. Seryjnie jest też układ Torque Vectoring Plus, który w razie wystąpienia podsterowności "owija" auto wokół środka zakrętu, niczym pojazd z silnikiem umieszczonym centralnie.

Porsche Cayenne GTS
Porsche Cayenne GTS© fot. mat. prasowe

Na zamówienie dostępne są hamulce Porsche Surface Coated Brake z powłoką z węglika wolframu albo ceramiczny układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake. Lista dodatków obejmuje trzykomorowe zawieszenie pneumatyczne z prześwitem zmniejszonym o kolejne 10 mm, skrętną tylną oś oraz system aktywnej stabilizacji przechyłów.

Charakterystyczne GTS

Charakterystycznymi elementami stylistycznymi Porsche Cayenne GTS są oczywiście czarne akcenty, jak w pozostałych modelach marki. Są to 21-obręcze kół RS Spyder Design, a także wloty powietrza, listwy wokół bocznych szyb, końcówki wydechu oraz oznaczenie modelu i napis "PORSCHE" z tyłu. Reflektory diodowe oraz diodowe tylne lampy zostały przyciemnione.

Porsche Cayenne GTS
Porsche Cayenne GTS© fot. mat. prasowe

W kabinie użyto takich materiałów jak czarna Alcantara na podsufitce, środkowych panelach foteli oraz podłokietnikach, a także ciemne szczotkowane aluminium. Standardowo montowane są sportowe fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną i lepszym profilowaniem bocznym, do dynamicznej jazdy po zakrętach.

Nowe warianty Porsche Cayenne GTS można już zamawiać u polskich dealerów, a pierwsze samochody będą dostępne od początku lipca. Ceny Cayenne GTS startują od poziomu 560 tys. zł, natomiast za Cayenne GTS Coupé trzeba zapłacić od 590 tys. zł.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/15]
Źródło artykułu:WP Autokult
PorschePorsche Cayennesegment j
Komentarze (6)