Porsche Boxster E - "E" jak elektryczny
Porsche ujawniło dwie wersje specyfikacji technicznych prototypowego modelu Boxster E.
25.05.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:48
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Porsche ujawniło dwie wersje specyfikacji technicznych prototypowego modelu Boxster E.
Pierwszy wariant wyposażono w napęd na tylne koła realizowany przez pojedynczy motor elektryczny o mocy 122 KM i momencie obrotowym 270 Nm. Samochód będzie zdolny przyspieszyć się od 0 do 100 km/h w ciągu 9,8 sekundy i rozpędzić się do 150 km/h. Osiągi elektrycznego Boxstera w najsłabszej odmianie nie robią większego wrażenia, jednak niewykluczone, że wspomniana opcja silnikowa doczeka się pewnych modyfikacji poprawiających te parametry.
Drugi wariant opiera się już na układzie dwóch silników elektrycznych odpowiadających za osobny napęd obu osi. Według informacji od Porsche w tym przypadku kierowca ma do dyspozycji już 245 KM i 540 Nm (przy 12 000 rpm), co pozwala ważącemu 1600 kg autu osiągnąć prędkość 100 km/h w 5,5 sekundy i pojechać maksymalnie 200 km/h.
Zasięg obydwu wersji ma wynosić do 170 kilometrów, przy czym ładowanie litowo-żelazowo-fosforowych akumulatorów o zasobie 29 kWh będzie trwać 9 godzin. Samochód ma zostać wyposażony w system hamowania odzyskowego.
Źródło: WCF