Porsche 911 Targa - powrót do tradycji
Przed kilkunastoma godzinami w sieci pojawiła się kolejna dawka zdjęć szpiegowskich przedstawiających nowe Porsche 911 generacji 991 z nadwoziem typu targa. Wygląda na to, że producent z Zuffenhausen postanowił wrócić do tradycyjnego rozwiązania.
16.10.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przed kilkunastoma godzinami w sieci pojawiła się kolejna dawka zdjęć szpiegowskich przedstawiających nowe Porsche 911 generacji 991 z nadwoziem typu targa. Wygląda na to, że producent z Zuffenhausen postanowił wrócić do tradycyjnego rozwiązania.
Targa to typ nadwozia trochę przypominający półkabriolet. Dach nie jest całkowicie chowany, istnieje jednak możliwość demontażu części nad głową kierowcy i pasażera - zupełnie jak w Corvette. Poprzednia generacja 911, oznaczona modelowo jako 997, nawet z nadwoziem typu targa była bliżej coupé niż kabrioletu.
Auto miało przeszklony dach, którego część chowała się za tylną szybą. We wcześniejszych generacjach 911 zarówno górna, jak i tylna część były osobno demontowane, a poza szybą czołową z karoserii "wystawał" dodatkowy pałąk łączący oba fragmenty.
Z najnowszych zdjęć szpiegowskich wynika, że nowa Targa będzie bazowała właśnie na tym rozwiązaniu, tyle że część z tylną szybą najprawdopodobniej zostanie wykonana z brezentu, podczas gdy górną część trzeba będzie zdjąć ręcznie.
Swoją drogą nie zdziwiłbym się, gdyby Porsche całkowicie przeszkliło cały tył od słupka B. Na pierwszy rzut oka na zdjęciach w tak słabej jakości trudno odróżnić folię maskującą od brezentu. Poza tym nowe Porsche 911 Targa będzie tym samym co Carrera, a więc do wyboru będą dwie wolnossące jednostki typu bokser o pojemnościach 3,4 l oraz 3,8 l, produkujące odpowiednio 350 i 400 KM.
Najprawdopodobniej wszystkie odmiany wyposażone będą standardowo w napęd na cztery koła. Zostanie to oficjalnie potwierdzone w połowie przyszłego roku, kiedy to model ten zadebiutuje u boku wersji GT3, której premierę także przewidziano na 2013 rok.
Źródło: Autocar