Porsche 718 Boxster, Alpine A110S, Toyota Supra - pojedynek trzech podejść (cz. 1.)

Tym razem postanowiliśmy zrobić coś innego. Wzięliśmy trzy samochody sportowe za około 300 tys. zł każdy i sprawdziliśmy, który z nich daje najwięcej przyjemności z prowadzenia.

Maciej Gomułka

23.12.2020 | aktual.: 30.09.2022 21:50

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pierwszy z naszych samochodów to Toyota Supra. Ma 3-litrowy silnik R6 z BMW o mocy 340 KM, osiąga aż 500 Nm momentu obrotowego i to wszystko przekazuje na tylną oś. To czyni Suprę najmocniejszym, ale też najcięższym samochodem z testowanej trójki z masą rzędu 1,5 t. To jednak Suprze nie przeszkadza. Jest w przecież w stanie osiągnąć 100 km/h w najkrótszym, w porównaniu do rywali, czasie - 4,3 s.

Drugi samochód to klasyka gatunku. Porsche 718 Boxster ma centralnie umieszczony silnik typu bokser o mocy 300 KM, nielimitowaną przestrzeń nad głową i osiągi na poziomie 4,7 s do 100 km/h. Waży przy tym 1350 kg.

Do konkurentów z Japonii i Niemiec dołączył też zawodnik z Francji, czyli Alpine A110S. To mocniejsza wersja coupe, które serca podbija niską masą - ma 292 KM i waży 1114 kg. Brzmi, jak przepis na sukces w tej konkurencji.

Samochody sprawdziliśmy w najróżniejszych warunkach. Z tego testu powstało tyle materiału, że postanowiliśmy podzielić go na dwa odcinki. W pierwszym skupiamy się na prowadzeniu w warunkach drogowych i aspektach praktycznych. Który z samochodów jest najdroższy? Dlaczego Toyota Supra nie jest taka jak BMW? O tym dowiecie się, oglądając film. Zapraszamy.

Komentarze (1)