Ponad 1000 KM w Ferrari 488 GTB xXx Performance
Ferrari 488 GTB już opuszczając fabrykę dysponuje sporym zapasem mocy. Jednak skoro można mieć więcej, to czemu nie wycisnąć z włoskiej widlastej ósemki ostatnich potów?
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
xXx Performance prezentuje właśnie takie podejście. Standardowe Ferrari 488 GTB ma 3,9-litrowe V8, które rozwija dzięki turbodoładowaniu aż 670 KM i 760 Nm. Te parametry pozwalają rozpędzić ważącą 1475 kg włoską maszynę do 100 km/h w 3 sekundy. Szybko? Owszem, ale można lepiej.
xXx Performance przygotowało trzy poziomy wzmocnienia sportowca z Maranello. Pierwszy poziom podbija moc do pułapu 750 KM, a moment obrotowy do 830 Nm. Więcej? Proszę bardzo - poziom drugi - 850 KM, 930 Nm. Jeszcze mało? Nie ma problemu. Ponad 1000 KM i 1250 Nm wystarczy? Trudno oczekiwać więcej, bo to już astronomiczne liczby.
Jak osiągnięto aż takie przyrosty mocy? Tuner podaje, że wystarczające były zmiany w układzie dolotowym, zastosowanie znacznie bardziej wydajnego układu wydechowego oraz modyfikacje oprogramowania jednostki sterującej pracą silnika. Dodatkowo wspomniany wydech został wyposażony w klapy, które pozwalają sterować agresywnością brzmienia jednostki.
xXx Performance przeprowadziło także modyfikacje wyglądu auta. Trzeba przyznać, że te są bardzo gustowne. Nie ingerują one znacząco w kształt wozu, ale pozytywnie wpływają na jego styl. Szczególnie dobrze wygląda przedni spojler z włókna węglowego, który zastąpił standardową listwę w kolorze nadwozia. Z włókna węglowego wykonano także cały zestaw innych dodatków, w tym lusterka oraz poprzeczki znajdujące się w ogromnych wlotach powietrza na frontach tylnych nadkoli. Auto jest też wyposażone w system hydraulicznego podnoszenia nadwozia, który przy niskich prędkościach może zwiększyć prześwit. Całe zawieszenie pochodzi od KW.
Gotowy wóz xXx Performance postawiło na 21-calowych obręczach Vossena VPS-315T. Zostały one obute w opony 325/35 ZR21 z tyłu i 245/30 ZR21 z przodu.
Niestety tuner nie podaje osiągów żadnej z wersji. Szczególnie interesują nas wyniki 1000-konnej odmiany. Jak dużo szybszy może być topowy poziom od xXx Performance w stosunku do standardowego Ferrari 488 GTB? Niewykluczone, że udało się urwać nawet 0,4 s. Jednak póki nie zobaczymy filmu z tą maszyną, pozostanie to w sferze domysłów.
Ferrari 488 GTB xXx Performance - zdjęcia
Zobacz także